שחיית הש"צ במודים בחזרת התפילה

גבי מודים דרבנן.מה הדין של השליח ציבור איזה שחיה הוא צריך לעשות בחזרת התפילה במודים?ידוע כל הבית יוסף שמביא את הירושלמי שרבי יוחנן גער באחד ששחה יותר מדיי,כל סימן קכז והאחרונים המג"א והט"ז שכתבו שהכוונה לא לשחות יותר מהשיעור המוזכר בסימן קיג שזה עד שיתפקקו כל חוליות שבשדרה.בשו"ע מרן לא הביא הלכה למעשה איך לנהוג הש"צ בזה.מה הדין הלכה למעשה יורנו הרב? לכאורה נראה מהבית יוסף שיש הבדל שהוא לא ישחה יותר מדי,דהיינו שישחה כמו שהציבור שוחה והכוונה לשחיה של הטיית הראש בלבד כמו שפסק בשו"ע לגבי השחיה של היחיד במודים דרבנן.הרי הבית יוסיף העמיד את האוקימתא של הירושלמי שרבי יוחנן גער באדם הזה הוא היה השליח ציבור לכאורה.

תשובה:

שלום רב

כוונת הבית יוסף לכאורה להיפך, הוא דן שם האם הדין שלא ישמחה יותר מידי אמור רק לגבי הציבור או גם לגבי החזן, ובזה הוא תולה את ביאור דין זה, שאם הכוונה היא לשחות כפי המבואר בסי' קיג, גם הש"ץ בכלל, ואם הכוונה רק בהטיית הראש, זו הלכה האמורה רק לגבי הציבור שכבר התפלל, אבל החזן שמתפלל עתה את תפילת החזרה לא נאמרה לגביו הלכה זו. וראה במשנה ברורה שיש שנהגו כפירוש זה, אבל מנהג העולם אינו כן, וגם הציבור משתחווים כמו בתפילת שמונה עשרה.

שבוע טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל