לתרומות לחץ כאן

דין ודברים על רכישת קרקע במושב ממשרד השיכון

שלום
חבר קנה קרקע במושב חדש ממשרד השיכון. החבר החליט לעבור דירה. באותו זמן הייתי בהליכי קניית קרקע מהמושב. הנהלת המושב בקשו שאקנה ממנו את הקרקע במקום ממשרד השיכון. הסכמתי לקנות במחיר שקנה הוא ממשרד השיכון. בקרקע שקניתי ממנו בניתי את ביתי במושב.
חברי המושב תבעו את משרד השיכון על מחיר מופקע של הקרקע וכנראה הולכים לזכות במשפט. לצורך התביעה גבו עוד מהחבר סכום השתתפות בשכר עורך הדין והיום רוצים לגבות עוד סכום כפול. אני מעונין לשלם את הסכום על מנת לזכות בהחזרים.
שאלתי: האם ההחזרים מגיעים לי היות שאני קניתי את הקרקע ממנו במקום ממשרד השיכון ולכן הייתי זוכה אני באותם החזרים או שההחזרים מגיעים לו כי הוא קנה ממשרד השיכון ולטענתו המחיר שמכר לי היה סופי ולא התייחס להחזרים. עלי לציין שלא כתבנו בינינו כל חוזה היות שכל ההעברה התבצע דרך הנהלת המושב שיזמו את הקשר בינינו.
אשמח לתשובתכם יישר כוחכם!

תשובה:

שלום רב,

צריך לראות את מה שנחתם בינך לבין הנהלת המושב וגם את החוזה שלו מול הנהלת המושב ואת בעלות הקרקעות מבחינת רישום  משום שיתכן שהנהלת המושב רק התחייבה לחבר ולא הייתה לו החזקה בפועל בקרקע. וגם תלוי אם הסיכום בינכם (בינך לחבר) היה שזה יהיה באותו מחיר שבה קנה את הקרקע והסכום לא נקבע בשעה שסגרתם על העסק או שהעיקר נסגר על הסכום רק ביקשת שלא יהיה יותר ממה שהוא שילם

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל