לתרומות לחץ כאן

תספורת פאות על רמת מספר חמש

שלום וברכה כבוד הרב
כאשר אומרים שמותר לספר את הפיאות במכונת תספורת, כמדומני ממספר דרגה של חצי סנטימטר במכונה ומעלה זה בסדר, האם הבנתי נכון ומדובר על מספר דרגה של המכונה, או שהכוונה פשוט שצריך שיהיה פיאה באורך חמש סנטימטר לפחות מלמעלה למטה. האם אפשר לעבור עם המכונה על כל הפיאה כאשר אני משתמש במכונת תספורת עם רמת מספר של חצי סנטימטר ומעלה?

תודה רבה כבוד הרב ושבת שלום

תשובה:

שלום רב

אתה יכול לעבור על הכל אם המכונה משאירה חצי ס"מ. אינני מכיר שום הקשר של המושג 5 ס"מ בהקשר של הפיאות… אסור לגלח לגמרי עד סוף העצם, שהוא בערך בתחתית הנקב של האוזן, ובאורך של חצי ס"מ כאמור הכל מותר. אין לקבוע שמספר כל שהוא הוא בהכרח משאיר אורך כל שהוא כיון שבכל מכונה המספרים פועלים בגודל שונה.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה רבה כבוד הרב

    אז כאמור חצי סנטימטר הכל מותר, אך אם רוצים לגלח בלי מספר אז זה אפשרי רק עד בערך תחתית הנקב של האוזן (אולי כמו בציור כאן איפה שיש קו שאומר "למטה מהאוזן" http://din.org.il/2011/05/12/%D7%91-%D7%92%D7%91%D7%95%D7%9C-%D7%94%D7%AA%D7%97%D7%AA%D7%95%D7%9F/)
    ולמעלה מזה אסור לגלח בלי מספר במכונת תספורת, אלא רק עם מספר של חצי סנטימטר ומעלה, הבנתי נכון? (ואזכיר את מה שכבוד הרב אמר לי שאם מישהו יקרא את התגובה לא ישכח: אין לקבוע שמספר כל שהוא הוא בהכרח משאיר אורך כל שהוא כיון שבכל מכונה המספרים פועלים בגודל שונה.)

    תודה רבה כבוד הרב

  2. כבוד הרב תודה רבה, מחילה, עוד שאלה בבקשה

    כתוב לי במספר דרגה במכונה שבחרתי במילימטרים, אך אם אני ממיר זה יוצא 0.6 סנטימטר – אפשר לסמוך על כך או שצריך להתקשר למכון הלכה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל