לתרומות לחץ כאן

גרוש שהתגרש כדי להתחתן עם אחרת בסופו של יום השניה מסרבת

שלום רב , אמא שלי גרושה שהכירה גבר פרוד. בתחילת הקשר הצהירה שאם הוא מעוניין בה הוא צריך להתגרש. הוא התגרש בטענתו שרצה שהם התחתנו מהר. לאחר שהתגרש אמא עברה לגור איתו וגילתה את פרצופו האמיתי וגילתה שהוא רוצה להתחתן איתה כנקמה בגרושתו. היא חזרה לביתה מפחד ממנו. הוא מסרב לתת לה את רכושה שנשאר שם. השאיר אותה בלי בגד ללבוש. ועכשיו הוא מאשים אותה שבגללה הוא התגרש ורוצה לתבוע אותה. האם הוא יכול לתבוע? ואיך מחזירים לה את רכושה? מה הזכויות שלה במקרה כזה.

תשובה:

שלום רב,

ודאי שאין כל מקום לתביעה כלשהי. הם רצו לבדוק אפשרות לנישואין ע"י מגורים משותפים (שאגב, זה אבר אסור – אסור לקיים יחסי אישות ללא נישואין). ומשלא צלח ולא משנה מה הסיבה, מדוע שתתחייב במשהו. הגירושין שהוא גירש היה לכל היותר כדי לבדוק אפשרות להתחתן עם הגברת. אבל היה ברור לו שאין התחייבות מצידה.

לגבי קנס של שידוכים, כלומר, באופן שבני זוג השתדכו וקבעו להתחתן, וצד אחד הפר את ההתחייבות וביטל את השידוך, שעליו לשלם קנס "דמי בושת" לצד השני, ראה בקצות החושן (סי' רז סק"ז) שדעתו שלא מועיל לחייב את הקנס הזה רק אם הצדדים התחייבו לשלם קנס באמירה מופרשת ועשו קנין על כך. אבל גם לדעת הש"ך שניתן לחייב גם בלי קנין, זה רק אם התחייבו מפורשות על קנס וקבעו סכום שצד המפרש יאלץ לשלם. ראה שם בשו"ע סעי' טז.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל