לתרומות לחץ כאן

כיבוד הורים – לא ללכת למחנה קיץ?

שלום כבוד הרב !
ברצוני לשאול1)כידוע שלאחר שאדם יצא מבית הכיסא ועשה את צרכיו צריך לומר אשר יצר …שאלתי היא :ואם לאחר מספר דקות ..שוב אותו אדם נכנס לבית הכיסא ועשה את צרכיו האם צריך לומר עוד פעם אשר יצר ? או שהאשר יצר הראשון פוטר מלהגיד פעם שניה?
2)ושאלתי השניה היא בעניין כיבוד הורים -בקרוב צריך להיות לנו מחנה בן כמה ימים …ואימי לא מתלהבת מהרעיון הזה שאני אלך …היא אומרת לי שהיא לא רוצה/מסכימה …ואני מאוד רוצה כן ללכת,האם יש לי חובה בעניין הזה לשמוע לה מצד כיבוד הורים או לא?!
3)חברתי הלוותה לי מספר חפצים חלק מהם באמת החזרתי לה ושתיים מבניהם נהרסו …ולא נעים לי להגיד לה ששניהם הרוסים ואי אפשר להשתמש בהם יותר ,אז מותר לי לשנות מן האמת ולהגיד לה ששניהם אבדו לי? (לי בכל אופן נראה פחות פאדיחות להגיד ששניהם נהרסו ) (וכמובן לפצות אותה בכסף )

תשובה:

שלום רב

  1. צריך לברך שוב.
  2. באופן עקרוני אין חיוב לשמוע בקול ההורים בדברים אישיים שלך שאינם נוגעים להם. אלא שבאופן כללי צריך לדעת שהרבה פעמים ההורים מבינים יותר ושקולים יותר, ובכל מקרה מומלץ להשמע להם במידת האפשר. מקור דין זה בשו”ע יו”ד סי’ רמ סעי’ כה מה שפסק בשם המהרי”ק במקרה שההורים מסרבים על שידוך מסויים עבורו, שאין הוא מחוייב לשמוע בקולם. וראה שם בטעם הדין, ששייך גם במקרה זה. כמובן שאם ההורים נצרכים לך מאיזו שהיא סיבה צריך להשאר איתם, אבל אם אני מבין נכון זו לא הסיטואציה.
  3. כיון שבלאו הכי את חייבת לשלם על החפצים האלו, כדין שואל שחייב אפילו באונס, את יכולה לשנות מהאמת כדי שלא תכעס, ותשלמי לה את תמורתם המלאה.

שבוע טוב!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל