לתרומות לחץ כאן

הפסק שינה ביום בברכות התורה

שלום, (ראיתי בפניני הלכה שברכות התורה שונה מכל הברכות שאין בה הפסק, אין מברכים כל פעם שלומדים למרות שיש הפסק, בניגוד לשאר המצות שצריך כל פעם לברך שיש הפסק)
רציתי לשאול לגבי שינה בצהרים שאינה נחשבת הפסק לענין ברכות התורה בניגוד לשינה בלילה שכן מברך ברכות התורה.
ונשאלת השאלה – מה השוני בין שנת היום לשינת לילה . תודה

תשובה:

שלום רב

ראשית ההנחה ששינת קבע ביום אינה הפסק אינה מדוייקת… לדעת רוב הראשונים היא מהווה הפסק וכן נקטו השו"ע בסי' מז סעי' יא והמשנה ברורה שם לעיקר, אלא שהואיל וכלל הוא בידינו שספק ברכות להקל נהגו שלא לברך, לחשוש לדעת הסוברים שהשינה אינה הפסק.

לעצם הענין ביאר זאת הבית יוסף שם, שכיון שלשיטת רבינו תם גם שנת הלילה אינה הפסק, והסיבה לכך שמברכים בכל יום ברכות התורה היא משום שדינם כשאר ברכות השחר שכך נתקנו מתחילה להיות כחלק מסדר התפילה היומי, ממילא גם שנת היום אינה הפסק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל