לתרומות לחץ כאן

תוקף הגיור של אנשים שאינם שומרים מצוות

שלום,
אני מכיר מספר נשים שעברו גיור ומאז אינם שומרים תורה ומצוות. לא שומרות שבת, כשרות, חגים וכו'. הגיור היה מקוצר וקרה בשנות התשעים, חלק מנשים עברו גיור במהלך שירות צבאי וחלק דרך אולפן בעירן.
כיום יש ילדים שנולדו לנשים אלה.
מהתשובות באתר שייתכן וגיור לא תופס ויש ספק גדול ביהדותם של ילדים.
האם עלי למסור הודעה לבית דין בעירן על אי קיום תורה ומצוות מצידן?

תשובה:

שלום רב,

ודאי שבאופן כללי, אם הם לא שמרו מצוות כלל הגיור בטל. שהרי עיקר הגיור הוא קבלת מצוות, ואם זה לא קיים אלא מן השפה ולחוץ ברור שהגיור בטל. הטיעון שיש כאלה שאומרים שאם ברגע הגיור היתה הצהרה שהם מקבלים הכל. ומיד לאחר מכן עוברים את הכביש ואוכלים טריפות וכד'. כאילו זה "קרה אח"כ" אבל בשעת הגיור באמת ובתמים אם התכוונו לשם גיור אמיתי, "אינו מחזיק מים"…. וגם הטיעון שיש שרוצו לומר שקיים כאן הכלל "דברים שבלב אינם דברים". ולכן לא איכפת לנו מה היתה דעתם בלב, ומ"מ הולכים אחר האמירה שלהם בשעת הגיור. גם הוא בעייתי מאד. א. משום שיתכן שלא אומרים דברים שבלב וכו' באופנים שהעיקר הוא הכוונה בלב. ובנוסף, מאחר שיש רבים שאינם שומרים מצוות לאחר הגיור לא שייך לומר דברים שבלב ואין כאן המקום להאריך.

יחד עם זה, הנאמר כאן הוא רק באופן כללי, על פי מה שאתה מתאר. אולם כדי לפסול אדם ספציפי לאחר שהוחזק כיהודי או רשום כיהודי, אין די בעדות שלך, ויש צורך בשני עדים כשרים שיעידו על כך. בנוסף, אם הסיפור אינו קשור ישירות אליך, צר לי לומר לך אבל אף אחד לא יתייחס אליך בבית הדין. בבית הדין מדברים עם "תיקים" יש תיק מדברים איתך, אין תיק אתה מדבר עם הקירות…

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. לדעתי יש להעביר את המידע אל העוסקים בבירור יהדות כמו "הוועד העולמי לבירור היהדות" של הרב זלמן גליצ'ינסקי או "עם לבדד" להעביר להם את המידע והם כבר ידעו מה לעשות עם זה.

  2. מה עם השו"ע שכותב שאפילו אם יודעים שהוא רוצה להתגייר בשביל משהו (כמו להתחתן עם יהודייה) לא אמורים לקבל אותו אבל אם קיבלנו אותו ומיד חזר לסורו הריהו כישראל מומר?! "ברגע שטבל ומל הריהו כישראל"

  3. ברור ביותר, אבל ז באופן שהיתה לו קבלה ברורה ואמיתית לקבל מצוות, רק שהמטרה היתה לשם אישות או כל תועלת אחרת, זו סוגיא אחרת לגמרי, אבל אם יש ספק שמא באמת לא קיבל מצוות מלא, חסר עיקר הגיור. אלו דברים פשוטים וידועים בהל' גרים ואין בזה חידוש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל