לתרומות לחץ כאן

אמירת הרי את מקודשת לי ברמקול

שלום לכבוד הרב אני התחתנתי לפני כמה ימים אני בחור ישיבה שאלתי כזאת אני יודע שיש בעיה לברך ברמקול כי זה לא הקול האמתי שלי אז אני לא רציתי להגיד את הנוסח הרי את מקושת לי וכ"ו ברמקול ובאמת לא אמרתי רק שמישהו באמצע תקע לי רמקול באמצע בדיוק במילים הרי מקודשת לי וישר הוזזתי את הראש לצד ואז המשכתי את נוסח בלי רמקול אז כך 1 האם יש בעיה להגיד את הנוסח הזה ברמקול הרי את ואם זה מעכב לכתחילה במעשה קידושין 2 האם מזה שהיה לי הסח הדעת קצת זה גם מעכב . 3 והאם מזה שלא הסתכלתי עליה ( על הכלה ) רגע מסוים בגלל הרמקול שגרם לי להזיז את הראש באמצע הנוסח האם יש בעיה לכתחילה או שזה מאה אחוז טוב

תשובה:

שלום רב,

אכן דנים הפוסקים בשמיעת ברכות או מגילה וכד' ברמקול האם זה מועיל, האם עונים על ברכה כזו אמן וכד'. אבל לגבי אמירת הקידושין "הרי את מקודשת לי" אין בזה דין אמירה ואין צורך דווקא מפי המקדש, אלא רק כדי שיהיה ברור שנתינת הטבעת היא לצורך הקידושין, ראה ברמ"א סי' כז שהביא מתשובת מהר"ם שאם נתן לה טבעת ולא אמר דבר וגם היא לא אמרה דבר "חוששין לקידושין" אם שניהם מודים שזה ניתן לשם קידושין, ונכון, שרבים חולקים עליו שם, אבל העקרון הוא ברור, אמירת תהרי את מקודשת לי זה רק כדי שיהיה ברור שהוא נותן לה את הטבעת לשם קידושין, וגם משום שיהיה "ידיים מוכיחות". ובשמיעה מהרמקול התנאים הללו מתקיימים במלואם, כך שאין ספק פקפוק באמירה כזו ברמקול.

הסח הדעת אינו מעכב כלל. זה ברור שכוונתך היתה לקדש את האישה.

גם אין צורך להסתכל על הכלה כלל כשאתה אומר הרי את מקודשת לי.

ברכה והצלחה ובברכת בנין עדי עד!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל