לתרומות לחץ כאן

מדוע קריאת התורה בחו"ל שונה מהקריאה בארץ ישראל

מדוע אין מאחדין את קריאת הפרשיות בין ארץ ישראל לחוץ לארץ מיד בשבת זו אלא ממתינים עד מטות מסעי?

תשובה:

שלום רב,

בדרך כלל אנו מאחדים פרשיות קצרות. פרשות ארוכות כמו אמור לא מאחדים עם פרשות אחרות, ממילא איחוד הפרשות עושים רק בפרשת מטות מסעי.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אין לי תשובה מדוע מדוע לא עשוים את זה כבר בפרשת בהר בחקותי. אבל באופן כללי נראה שהקוראים בארץ ישראל אינם צריכים לשנות משהו מקריאתם כדי שיקראו גם כמו בחו"ל. אין בעיה שיקראו כאן כך ושם פרשה אחרת (מלבד העובדה שזה מפריע למי שנוסע מחו"ל לארץ ישראל). לכן השאלה היא רק מדוע קבעו שבהר בחקותי זה נפרד ואילו מטות מסעי זה מחובר.

  2. באמת מה הדין, מי שבא מחו"ל לארץ ישראל בשבתות אלו והוא מפסיד פרשה, מה יעשה? לא תמיד אפשר למצוא מניין שיקראו לו את הפרשה, ואם אין לו ספר תורה שיקרא זאת בעצמו?

  3. בהמשך לשאלה הראשונה, ראיתי שבילקוט יוסף מביא בשם שו"ת מהרימ"ט שהסיבה שמחכים עד פרשת מטות מסעי ולא מחברים בחו"ל כבר את פרשות אחרי-מות קדושים (בשנה מעוברת) היא כדי להראות שחישוב הפרשיות נעשה במיוחד כדי לקרוא את פרשת דברים לפני תשעה באב. לכן כדי שיהיה זה ניכר מחכים עד מטות ומסעי.

  4. ראיתי סיבה נוספת כיון שעקרונית צריך להיות "מנו ועצרו" כלומר שעצרת (שבועות) אמור לחול מיד לאחר חג השבעות (ולכן גם פרשת נשא היא הארוכה ביותר מפרשיות התורה ללא התחשבות בפרשיות מחוברות. מיד לאחר שקיבלנו את התורה קוראים הרבה) אז לבני א"י אין ברירה ובשבת אסרו-חג קוראים פרשת קדושים אך לבני חו"ל אין סיבה למהר ולקרא נשא לפני יו"ט שבועות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל