לתרומות לחץ כאן

הכשרת כיריים לפסח

שלום רב,
כיצד אוכל להכשיר כיריים נירוסטה לפסח?! בבקשה פרטו לי לגבי משטח הנירוסטה,החצובות והברזלים עליהם מונחים הסירים
תודה!

תשובה:

שלום רב

ראשית מנקים היטב עם חומר מסיר שומנים וכו'.

לאחר מכן, המבערים. כיון שהאש יוצא מהם ושורף כל דבר הנמצא עליהם מיד מעיקר הדין אינם צריכים הכשרה כלל, ולכתחילה ידליק את כל המבערים בבת אחת למשך כמה דקות כדי שיישרף כל הלכלוך הדבוק בהם.

החצובות שעליהם מונחים הסירים. כיון שלפעמים נשפך עליהם חמץ ונבלע ע”י האש יש לנקותן היטב וללבנן, והדרך הטובה ביותר היא להניח אותם על הגז, ולהניח עליהם את הפח שמכסים בו בשבת [לאחר שינקו אותו היטב], ולהדליק את כל המבערים בבת אחת למשך 10 דקות, נהגו שלאחר הליבון מצפים את החצובות בניר כסף עבה ((שאין חשש שיקרע)) כמו כן אם נמצא במקום שאינו יכול לעשות זאת יש להקל לעטוף את החצובות בניר כסף עבה או בכמה שכבות של ניר כסף דק ולבשל על גביהם, מאחר והניסיון מוכיח שאם לא מנקים את החצובות בליבון נשאר עליהם שומן והרבה מן השומן הוא שומן של חמץ ((עי’ שו”ת אג”מ (או”ח ח”א סוס”י קכד).)).

המגש או הצלחות המונחים תחת החצובות שעליהם נשפך כל האוכל שגולש מהסירים צריכים הגעלה מכלי ראשון, כיון שהמגש מתחמם על ידי הסירים והמבערים לחום שהיד סולדת בו, ולכן ינקם היטב עם חומר לניקוי תנורים שיפגום כל חמץ הדבוק בהם וימתין כ”ד שעות, ויערה שם מים וכשמדליק את המבערים לצורך ליבון החצובות יורתחו על ידי המבערים ונחשב להגעלה. מלבד זאת נהגו לכסותן בניר כסף מחשש חמץ הנמצא בסדקים ובחיבורים ((עי’ אג”מ או”ח ח”א סוסי’ קכד דכשמניח עליהם פח שעליו יניח את הסירים אי”צ להכשירם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל