לתרומות לחץ כאן

אישור לערכאות רק להקפאת הליכים מכאן ולהבא

יש לנו נכס בלונדון שהנאמן של הנכס העביר את החברה על שמו ללא תמורה ולא אישור הבעלים, הוצאנו לו צו מניעה מהבי"ד המקומי כדתיא, ולדעתינו אעפ"כ הוא המשיך לרשום ברשויות על שמו, ואנו רוצים לפנות לבית משפט רק כדי לעשות הקפאת הליכים על הנכס מכאן ולהבא במעמד צד אחד, וכשבית המשפט ירצה דיון לאחר מכן, אנו מסכימים לחתום על בוררות של פשרה אצל דיין ולהראותו לבית המשפט כדי שידחה את הדיון השאלה האם מותר אף לפני שאנו דנים בביה"ד לקבל אישור לערכאות מכיון שהוא לא ציית דינה, כי כל יום שלא עשינו הקפאת הליכים הוא יכול למכור לצד שלישי שאז המצב מבחינתנו הרבה יותר מסובך להוציא מקונה שיגיד שקנה בתום לב.

תשובה:

שלום רב,

תחתום תחילה על הסכם בוררות במזכירות ביה"ד ולאחר מכן אתה רשאי להוציא מבית משפט צו להקפאת הליכים או לרשום הערת אזהרה למנוע מכירת הנכס. מיד לאחר שקיבלת מבימ"ש את הצו האמור, עליך לחתום על בקשה משותפת (שלך ושל הצד השני) לעכב הליכים בבית משפט ולהשאיר את צווי העיכוב על כנם בגלל הליכי בוררות, לשלוח את הבקשה לצד השני, כדי שהוא יוכל לצרף את חתימתו ולהעביר לבית משפט אם ירצה בכך. ולהמשיך את הדיונים לגופו של תביעה בבית דין בלבד.

מקורות:

אינני יכול להתייחס לטענה שהצד השני אינו 'ציית דינא', טענה כזאת יכולה להתברר על ביה"ד שנתן את צו המניעה בלבד.

אין איסור להוציא צו עיקול בבית משפט, כאשר יש חשש שיהיה נזק בלתי הפיך ולא ניתן לפתור את הבעיה באמצעות בית דין (כמו במקרה זה שאין תוקף חוקי לצו מניעה של בית דין ויש חשש שהצד השני לא ישמע לבית דין). עיין שו"ת הרמ"א סי' פו ועיין בשו"ת אגרות משה חו"מ ח"ב סי' יא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל