לתרומות לחץ כאן

קרן השתלמות ללא פיקוח הלכתי

ב"ה לכבוד הרב (פלוני)
אשתי עובדת כמתכנתת מחשבים בחברת "הפניקס" ביטוחים.
בכל חודש היא מפרישה חלק מסכום המשכורת לקרן השתלמות, איני יודע מה הם עושים באותו זמן עם הכסף הזה, אבל שמעתי שיש עם זה בעיה כי זה אחזקת מניות של חברה שבהכרח היא עוברת איסורי תורה. רציתי לדעת מה הדין בכל העניין הזה. ועוד בעניין מעשר כספים האם צריך להפריש מכלל הסכום המשכורת או רק ממה שקיבלנו בפועל?

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

יש צדדים להקל. אבל, לכתחילה יש לבקש להעביר לקרן עם פיקוח הלכתי. למיטב ידיעתי גם ל'הפניקס' יש מכשירי השקעה עם פיקוח של העדה החרדית. לרשימה המלאה נא לעיין כאן.

מקורות:

עיין בתשובה כאן לעניין בדיעבד.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. שלום כבוד הרב.
    בדר"כ לא מאפשרים לשכירים לשנות לעצמם אפיקי השקעה. זאת מכיוון שיש הסכם קיבוצי של העובדים מול בית ההשקעות וחברות הביטוח והפנסיה. שר האוצר הודיע לפני מספר חודשים, כמדומני, שיחוקקו חוק שיאפשר לעובדים לבחור לעצמם בית השקעות שינהל להם את הקרנות, אבל זה עדיין לא קרה, עד כמה שידוע לי. אפשר לחפש בגוגל.

    דרך אגב, באפיק הכשר הרווחים נמוכים באחוז וחצי בערך, בדר"כ. ודבר נוסף, שרלוונטי למעגל רחב יותר של עובדים, שגם בפנסיה יש את הבעיה הזו, וצריך לדאוג שזה יהיה באפיק הילכתי.
    לצערנו, כאשר מנסים לברר אם יש אישור כשרות לבית השקעות או לביטוח (החברות המובילות), הם מטעים בטלפון, ואומרים שיש אישור, והם גם שולחים במייל את האישור וגם הוא מוצג באתר שלהם, אבל שוכחים לגלות שצריך לבקש לעבור לאפיק כשר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל