לתרומות לחץ כאן

דין אוהל בהטמנה במקצת

בס"ד
בפרק א, סעיף עח' בשש"כ מהדורת תש"ע (דיני הטמנה, כיסוי שאינו נוגע כולו בכלי) הוא אומר: "אם יכסה את הקדירה, אפילו עומדת על גבי האש, במכסה שהנו רחב ממנה, ויכסה אותה באופן שהשמיכות לא תגענה בכל צידי הקדירה, לא יהיה כאן משום איסור הטמנה, אפילו יעשה כן בשבת עצמה, ומותר לעשות כן אם אמנם התבשיל כבר מבושל כל צרכו". השאלה היא האם יש לדעת משהו על דרך הכיסוי שאמורה לשמור עלינו מעשיית אוהל בכיסוי כזה, ואם תוכלו בבקשה לסבר את הבנתנו הדלה: מדוע זה לא עשיית אוהל?
תודה רבה ותבורכו

תשובה:

שלום רב

נראה שבמקרה כזה האוהל הוא רק בחלל הבולט ולא בקדרה עצמה שהיא בעצם היתה קודם ומשמשת כבסיס למגש, ואם כן מדובר באוהל שאינו עשוי להשתמש תחתיו, וכמו כן ניתן למנוע ממנו דין אוהל על ידי שהמגש לא יבלוט מהצדדים טפח אלא מעט פחות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל