לתרומות לחץ כאן

איך למדו אבותינו תורה / כהנים בבית קברות

שלום וברכה לכבוד הרב!
רציתי לשאול כמה שאלות:
1) איך למדו תורה בבית חם ושם? מאיפה היה להם תורה הרי בהר סיני קיבלו תורה והיא עברה הלאה?
2) למה משיח בן יוסף הוא ימות לפני שמשיח בן דוד יגיע? גם יוסף היה צדיק גדול. והאם נכון שמלאך המוות יהרוג אותו? והאם משיח בן יוסף יהיה בן אדם בשר ודם?
3) שאלתי בשבוע שעבר,למה יש מקרים שאנחנו בתפילה או בקריאה כלשהי פונים לקדוש ברוך הוא בלשון נקבה? יש מודים לך, בברכת המזון: רצונך,שמך,עמך וכו'.
4) באזכרה של סבא, הנשים צריכות לעלות לבית העלמין להיות ליד הקבר? והאם הנכדים יכולים להיכנס ביחד עם האבות כדי להשלים מניי'ן לקדיש? אני מתכוון לבית העלמין, ויש לציי'ן שאנחנו כוהנים.
תודה ובשורות טובות.

תשובה:

שלום רב

  1. הם ידעו את התורה בנבואה, כמו שכתוב על אברהם אבינו שהיו כליותיו יועצות ומהן שאב חכמה.
  2. בס קול התור מבואר שיהיה אכן קיטרוג גדול שעשוי לגרום למותו של משיח בן יוסף במלחמה על ידי ארמילוס קליפת הרשע, אולם לא בהכרח שזה יקרה ויתכן שהזכויות יגברו בענין זה. [יסוד המישוואה תמיד בין משיח בין יוסף למשיח בן דוד הוא שאין שני מלכים משמשים בכתר אחד, ומלכות יוסף תמיד מקדימה ומכינה את מלכות יהודה [כך היה גם עם יוסף במצרים והרבה יש להאריך בענין]. וכבר האריך בזה השל"ה הקדוש.
  3. זה צורת ביטוי של לשון הקודש, לא מתכוונים שם ללשון נקבה.
  4. יש נוהגים שנשים לא נכנסות בכלל לבית העלמין, אולם מעיקר הדין יש להקל מלבד זמן המחזור החודשי, שאז לא נכנסים. נכדים באים לקבר אבל לא כהנים! גם הבנים כהנים לא נכנסים לתוך החלקה עצמה אלא עומדים בחוץ בלבד!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל