מה הדין אם בשעת הקידושין החתן קידש בטבעת שהוא בספק אם היא שייכת לו. האם הקידושין חלים אם לאחר מכן (לאחר הקידושין) גילה שהטבעת שלו? כלומר, האם חשוב שבשעת הקידושין החתן ידע בוודאות שהטבעת שייכת לו, או שזה שהחתן מסתפק בעת הקידושין לא מעניין אותנו.
תשובה:
שלום רב,
אם הוא מתכוון לשם קידושין למרות שהוא מודע לכך שיתכן שהטבעת אינה שלו. זה בסדר גמור. אולם אדם הסבור שהטבעת אינה שלו, יתכן מאד שהקידושין אינם חלים למרות שאח"כ יתברר שאכן הטבעת היתה שלו. וזאת עפ"י האמור בשו"ע סי' מב במקדש ביני לבינה ולבסוף התברר שיש שם עדים שלא ידע על קיומם. שאין זה קידושין משום שהוא כנראה לא התכוון ברצינות שכן כולם יודעים שלצורך קידושין צריכים שני עדים. אבל אם הוא סבור שיש ספק האם זה שלו. זה בסדר גמור.
עד כאן התשובה היא עקרונית. הלכה למעשה, תרגע הטבעת היא שלך והאישה תהיה מקודשת מעזרת ה' כדת וכדין!