לתרומות לחץ כאן

כשרות עדים לקידושין

יש רב כלשהו שרציתי שיהיה אחד העדים בחתונה שלי, אדם שבאורחות חייו הולך לפי התורה, בעל יראת שמיים. אך זכור לי שפעם שלמדתי בישיבה בה לימד, נזף קשות באחד התלמידים ודאג שיעזוב את הישיבה, אני חושב שאולי הייתה אפילו הלבנת פנים. אני יודע שאותו תלמיד לא מחל לו עד היום.
האם אותו רב כשר לעדות קידושין? חשוב לי לציין שחוץ מזה ברור שמדובר על אדם שמקפיד מאוד על המצוות.

ב. האם אדם ירא שמיים שמשתדל לקבוע עיתים לתורה ובעל מידות טובות כשר לעדות קידושין? אני חושב שאין לו פלאפון כשר והוא רווק, אבל באמת אני חושב שהוא צדיק ולא משתמש בפלאפון לרעה. השאלה היא על מה פוסלים לעדות? הרי ברור שאף אחד לא מושלם, ואם אין לו פלאפון כשר זה לא אומר שנפסול אותו לא?

תשובה:

שלום רב,

א. עבירה זו אינה פוסלת אותו לעדות, מן הסתם לא שם לב לכך שהוא פגע במישהו קשות שעד היום אינו מוחל לו. (אגב, אולי הוא ביקש את סליחתו – ברכות יט,א: "תנא דבי רבי ישמעאל: אם ראית תלמיד חכם שעבר עבירה בלילה – אל תהרהר אחריו ביום, שמא עשה תשובה. שמא סלקא דעתך? אלא: ודאי עשה תשובה"…

ב. אם הוא אדם ירא שמים הוא כשר לעדות. יש אנשים שדבר כזה לא נתפס אצלם כדבר אסור.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אין צורך להסתבך.
    על עבירה דרבנן לא נפסלים בלי הכרזה.
    וגם בעבירה מהתורה יש תנאים, שיהיה עבירה שיש בה מלקות או חימוד ממון.
    ואחרי הכל אם רק העד בעצמו מודע לעבירות אינו פסול.
    (חו"מ סימן ל"ד ס"ב וכ"ה וכ"ג ופת"ש שם סק"א)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל