לתרומות לחץ כאן

שימוש ברובה אויר בשבת

שלום הרב,
האם מותר לשחק ברובה אוויר בשבת?
תודה רבה.
יונתן

תשובה:

שלום רב

האמת שאינני יודע מה הוא השימוש העיקרי ברובה הזה [הספורט הזה זר לי קצת…] אנסה לפרט מעט ומכאן נוכל ללמוד את הכרעת הדין. כאשר מחמת החיכוך של הקליע נוצר ניצוץ, יש מקום לדון שיש בכך איסור הבערה [יש שהקלו בניצוץ שאינו בר קיימא, אבל יש מקום להחמיר בכך]. השאלה המרכזית ברובה הזה, הוא האם השימוש העיקרי שלו הוא למטרת קליעה למטרה בלבד, או למטרת ציד, שכן אם הוא משמש למטרת ציד הוא נחשב כלי שמלאכתו לאיסור ודינו כמוקצה בשבת, ואם הוא משמש בעיקר כמזחק של קליעה למטרה הוא כלי שמלאכתו להיתר. בכל מקרה נראה שכיון שיש רובים כאלו שמשמשים לציד יש בכך קצת עובדין דחול ויש להמנע מלהשתמש בו בשבת.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. שלום הרב,
    ואם רוב השימוש ברובה זה אינו כדי לירות בבע"ח, וכן יש אפשרות פשוטה שלא להשתמש בו לצורך ציד, האם אין זה מוציאו מגדר "עובדין דחול"? (וכמו שכתבו המתירים להשתמש ב"סלייסר" בשבת).
    תודה רבה

  2. סלייסר מעצם מהותו אינו מיועד לטחינה, כאן נראה לי שהוא מיועד במהותו לצייד, אינני מכיר אישית, אבל אם זה נכון אז יש כאן בעיה.

  3. שלום הרב,
    לא הבנתי את דברי הרב שליט"א, הרי הסלייסר במהותו נועד כדי לחתוך דק את הירקות, רק מפני שלא חייבים לעשות כן- אין כאן גדר של עובדין דחול. אם הבנתי נכון.
    מחילה

  4. מחילה מהרב שליט"א, אך שמעתי מהרב אבוטבול שמותר להשתמש בו, וכיוון שיש אפשרות לחתוך בו חתיכות עבות- מותר (וכנראה שאינו דומה למה שכתב מרן בשכא' ס"ו ס"ז וס"ח- כיוון ששם מדובר בכלים שחותכים רק דק דק). סליחה שאני ממשיך ושואל- ואשמח אפילו שהרב לא יעלה זאת לאתר, כי גם אני סולד מהשימוש ברובה אוויר, אך רצינו לדעת מצד מה יש לאסור.
    תודה רבה, ושוב סליחה ומחילה. (תוך כדי גם מתבארים לי בס"ד גדרי "עובדין דחול")

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל