לתרומות לחץ כאן

עבודה במקום הפתוח בשבת

האם אפשר לעבוד במקום שמחלל שבת? או ללכת להנות ממנו למשל בתי קולנוע? האם ישנם מקורות הלכתיים סביב הנושא הזה? למשל במסילת ישרים גמרא או שולח ערוך? האם בבקשה תוכל לצטט? אני יותר מישמח לשאלה ארוכה ומסבירה את העניין בפירוט.. תודה רבה מאוד!!

תשובה:

שלום רב

אין איסור לעבוד או אפילו להנות ממקום שמחלל שבת, הסיבה בעצם לדון אם לאסור דבר כזה, היא משום איסור מסייע לדבר עבירה, ולענין זה, כאשר קיומו של המקום אינו תלוי בך כלל וברור שהוא ימשיך להתקיים באותה מתכונת גם אם לא תכנס שם, אין בכך איסור מסייע לדבר עבירה. אלא שכמובן, אם ניתן שלא להכנס לשם, ואפשר לרכוש מוצרים בחנות אחרת שאינה פתוחה בשבת [אינני מדבר על בתי קולנוע כי שם בודאי יש בעיות אחרות של צניעות וכדומה], יש לעשות זאת, כיון שאין בכך הפסד, ובכך אנחנו מבטאים את כאבנו על הזילזול בקדושת השבת. מבחינה ציבורית, אם הציבור הדתי כולו ידיר רגליו מקומות אלו, יש להניח שהמחאה הזו תועיל בחלק מהמקרים למנוע את חילולי השבת. אבל שוב זו כבר לא ממש הלכה.

מקורות:

אבני ישפה חלק ז’ סי’ כ”ג ענף ב’ וראה עוד כאן בהרחבה בדין מסייע לידי עוברי עבירה ובשיטות שהובאו שכאשר אין הסיוע בגוף האיסור ובזמן האיסור אין זה נחשב מסייע לידי עוברי עבירה וכל שכן במקרה זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל