לתרומות לחץ כאן

רופא שנים שהפנה המטופל, למי משלם?

בס"ד

שלום לרבני בית הוראה שליט"א,

שאלה: ילמדנו רבינו על רופא שניים, שאחר בדיקתו על המטופל הבין שהוא צריך טיפול על חלל השן, והיה קרוב לשורש, והיה סיכוי לצורך טיפול על לתעלת שורש-השן, והוא סיפר למטופל שחושב שהיה יכול לעשות עבודתו מבלי להצטרך לטפל כלל בתעלת שורש-השן, שהוא טיפול יותר מסובך ועדיף לנסות לתקן השיים בלי להתיחס לזה אם אפשר, ואולי יכול להצליח כך כי לא היה ממש קרוב לפי מה שראה על אולטרסונד ובקרינת רנטגן.

מ"מ המטופל לא מומחה בזה כלל, וסמך עליו שיצליח. והרופא טיפל השן, וסגר החלל שן, והיה נראה לו בעת עסקו בטיפול שלא היה צורך לטיפול תעלת שורש-שן. יום אחר הטיפול המוטפל התחיל להרגיש כאבים, והרגיש כמו חולה שפעת והקשר לו, והרופה שניים בדקו ומצא בצרך בדיקתו באולטרסונד וכו' וגם על כל תסמינים שהרגיש המטופל ופסק לו שצריך טיפול זה של תעלת שורש-שן אבל סיפר שהוא לא מומחה בזה והפנהו לרופא שניים אחר חבירו שמטפל בזה.

בקיצור- הרופא א' דורש מן המטופל תשלום עבודתו שטוען שטיפלו, אלא הנטען טוען שלא קיים שום עבודה הרופא א' שעתה המטופל צריך לטפל מה שכואב ולהתחיל מחדש העבודה על החלל וגם לשלם הרופא שניים ב' שיעשה זה בתשלום, ולא באחריות הרופא א'. לכן השאלה, האם צריך המטופל לשמנו לרופא?

תודה רבה,
ברכה והצלחה

תשובה:

 

שלום רב,

אם מקובל לנסות במצב הזה טיפול רגיל החולה חייב לשלם על הטיפול הראשון שכן זה מה שהרופא היה צריך לעשות ושכרו לכך שינהג על פי שיקול דעתו כרופא לנסות לרפות בטיפול כמה שפחות פולשני.

בעיקרון אם היה מקובל במצב הזה לבצע את הטיפול המסובך יותר ונמנע הרופא מכך מפאת חוסר מומחיותו בטיפול   הוא פטור מלשלם,  אמנם על החולה נטל ההוכחה שכיון שהולך אליו גילה בדעתו שבכוונתו להתחייב ומאמין לו .

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל