לתרומות לחץ כאן

הסתכלות בקשת ובלבנה / מעשה אבות סימן לבנים

שלום לכבוד הרב,
רציתי לשאול כמה שאלות:
1)למה אסור להסתכל בלבנה ובקשת בענן יותר מדי? הרי זה גם מבריאתו של בורא עולם.
2)האם ביום שבת לפני שמברכים ברכת המזון, אפשר להחזיר את השקית עם שאר החלות לשולחן מתחת למפה או להשאיר חתיכת לחם לברך עליה ואז להחזיר את השקית?
3)בציצית קטן, אפשר להיכנס עם הציצית לבית הכיסא בקטנים ובגדולים להוריד?
4)הבנים של משה רבינו עליו השלום מוזכרים מעט מאוד, למה זה צריך להיות ככה? ולמה לא מוזכרים יותר אנשים שהם אמא,אבא,אח,אחות של מישהו גדול שמוזכר בתנ"ך כמו לדוגמא אמא של אברהם אבינו עליו השלום?
תודה יום טוב ובשורות טובות

תשובה:

שלום רב

לגבי הסתכלות בקשת, הטעם לאיסור והקושיות שסביב הענין הזה ראה כאן בהרחבה.

המקור לאיסור ההסתכלות בלבנה הוא על פי סוד ולא מצאתי לו טעם מפורש, מקורו בס' חרדים והובא בברכי יוסף בסי' תכו ומקומות רבים אחרים.

2. לא הבנתי למה שיהיה אסור להניח את הלחם מתחת למפה, העיקר שלא להסירו מהשולחן.

3. מותר להכנס עם הציצית לשירותים גם כשנפנה לצרכיו הגדולים.

4. התורה אינה ספר הסטוריה, כל מה שמסופר בתורה אמור ללמד אותנו משהו הנוגע לנו באופן אישי, וכפי שמבואר שמעשה אבות סימן לבנים, יש בענין זה מאמר נפלא בס' שם דרך של רבי שמחה זיסקינד ברוידא זצ"ל ראש ישיבת חברון בפרשת חיי שרה, המבאר שהתורה בגילוייה פועלת מציאות בעולם, דבר שהיא מצניעה יהיה מוצנע ודבר שהיא מגלה יהיה גלוי, ויש לכך השלכות משמעותיות בפועל בעולם כפי שביאר שם בהרחבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל