לתרומות לחץ כאן

אדם שנשבע שקידש אישה פלונית והיא מכחישה

שלום וברכה אני שואל לכל הדעות ספרדים מזרחיים אשכנזים וכו" השאלה שלי אם אדם אפילו תלמיד חכם נשבע בבית דין שנשא אשה פלונית והיא מכחישתו מה יהיה הדין לגבי הנאמנות על האשה.

תשובה:

שלום רב,

בודאי שאדם לא נאמן לומר לאישה שהיא אשתו וכי הוא נשא אותה. אם היא מכחישה. ראה שו"ע אבה"ע סי' מח סעי' א': "האומר לאשה קדשתיך, והיא אומרת לא קדשתני, אסור בקרובותיה והיא מותרת בקרוביו". כלומר, ביחס לאישה היא אינה מקודשת כלל ולכן מותרת להתחתן עם כל אדם כולל קורביו של אותו אדם. אולם הוא אסור להתחתן עם קרובותיה, משום שויא אנפשיה חתיכה דאיסורא" כלומר, אדם נאמן לאסור על עצמו דברים המותרים לו עפ"י הדין, לכן אם הוא אומר שהוא נשא אותה, הוא אסור לקרובותיה.

העובדה שהאיש גם נשבע אינו מעלה ואינו מוריד, הכללים הם ברורים אדם לא יכול לאסור מישהו אחר, רק על סמך דיבורו. אפילו אם אדם נאמן כמשה רבינו יאמר שהוא קידש אישה פלונית והיא מכחישה, היא תוכל להתחתן עם כל אדם אחר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. א האם שהוא מודה או נשבע בבית דין שקידש אשה פלונית או שהיא אשתו והיא לא הייתה שם ולאחר שבוע או שבועיים היא התקדשה או נישאה לא לזה שהודה או נשבע האם זה שהיא התקדשה או נישאה זה נחשב הכחשה כי בהודאה או השבועה היא לא הייתה בבית דין ב והאם לא הזה שהודה או נשבע אלא הזה שקידש אותה נחשב ארוסה הראשון או נשאה נחשב בעלה הראשון

  2. זה לא משנה. הוא לעולם אינו יכול לומר דבר עליה באופן שיחייב אותה. מיד כשהוא אמר הוא אינו נאמן כלפיה אפילו אם היא לא כאן כדי להכחיש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל