לתרומות לחץ כאן

אשתי תלתה בחדר השינה תמונות של כוכבים

שלום רב!

בפני שאלה דחופה.

אני בעל תשובה ולאשתי עדיין קשה לקבל את זה.
אשתי החליטה לקשט את חדר השינה שלנו בכוכבים אותם היא תלתה על הוילונות בחדר השינה.

אני אמרתי לה שזה אסור וביקשתי ממנה להוריד את זה.
היא נעלבה וכעסה מאוד, ואמרה לי לא לגעת בזה בכלל, אמרה שהיא השקיעה וקישטה את חדר השינה שלנו ואני שוב הורס עם הבעיות ההלכתיות שלי.

היא אמרה שאני מוזמן לישון בסלון ושלא אוריד את הכוכבים בשום פנים ואופן.

מה עלי לעשות??

תשובה:

שלום רב,

ראשית עליך להבין שהתגובה של אשתך היא טבעית, ועליך להזהר מאד בכבודה, תמיד עליך לשקול היטב האם להגיב כיצד להגיב, מה תרוויח בתגובה כזו או אחרת.

עכשיו לעצם השאלה. כידוע וכפי שנפסק בשו"ע אסור לצייר ציורים של שמש ירח וכוכבים. אולם אם זה לא ציור אלא תמונה הסתפק בשו"ת שבט הלוי (ח"ז סי' קלד) אם זה אסור. בנוסף לכך משום מה נוהגים לצייר דמות כוכב בכל מני מקומות, ראה כאן מה שכתבנו על זה. נוסיף, שאם התמונה כבר קיימת, ואתה רק שם את התמונה כאן או במקום אחר, כלומר, לא יצרת את התמונה, ודאי שאין זה יותר מתמונה, ואף פחות מזה.

כלומר, אתה ודאי לא עברת על איסור כלשהו בכך שיש לך בחדר השינה תמונות של כוכבים. וגם אשתך שודאי לא ציירה את אותם תמונות, ספק גדול אם עברה על איסור כשלהו, אז מדוע להגיב כך? הרי היא ציפתה למילים טובות על כך? הייתי מוסיף עוד נקודה למחשבה, אפילו אם האיסור שלה היה ברור, היה עליך להתאפק, שהרי ממילא אינה שומרת מצוות בנתיים, אז מדוע להעיר על כל דבר. להיפך עליך להשקיע מאמצים כדי להעיר לה כמה שפחות.

שיהיה בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל