לתרומות לחץ כאן

אכילה לפני מנחה / גאווה יהודית!

שלום כבוד הרב יש לי כמה שאלות
1.זה ישמע קצת הזוי אבל היתה תקופה מסויימת שהייתי מתעסק הרבה באתר הזה של היוטיוב והייתי מעלה אליו סרטונים של משחקים מסויימים ובחלק מהם היה תוכן שהוא לא היה צנוע,אז היתה תקופה מסויימת שהיה לי הרבה סחרחורות וכאבים מכל השימוש הזה של המחשב אז קיבלתי על עצמי והבטחתי בלב לה' שאני ימחק את כל הערוצים האלה שיש לי באתר הזה וקיבלתי על עצמי לא לפתוח יותר ערוצים באתר הזה העיקר שאני ירגיש יותר טוב ,עכשיו עבר הרבה זמן מאז והשאלה שלי היא האם מותר לי לחזור ולהעלות סרטונים לאתר הזה ולהפר אתזה כי עד עכשיו שאלתי כל מיני רבנים והם אמרו לי שזה לא נחשב נדר מאחר שלא אמרתי אתזה בפה אבל עדיין אני מפחד שאני לא ירגיש טוב אם אני יפר אתזה אז אני לא ירגיש טוב כל כך,עכשיו השאלה שלי היא האם מותר לי וזה לא סכנה או שזה בסדר?
2.הייתה פעם אחת שאני פיספסתי תפילת מנחה בגלל סיבה מסוימת וקיבלתי על עצמי להמנע מלאכול מהרגע שמותר להתפלל תפילת מנחה עד שאני יתפלל מנחה ,עכשיו יש לי קצת בעיה עם זה כי יש ימים שאני חוזר מהבית ספר בשעה 12 ויש תפילה במנין ב3 ועכשיו זה או שאני מתפלל ביחיד ומפספס תפילה במנין או שאני מחכה 3 שעות וסתם ככה נשאר רעב
עכשיו האם יש לזה דין של נדר בצורה מסוימת?כי לפי מה שהבנתי מנהג שמקבלים ועושים אותו שלוש פעמים מבלי להגיד בלי נדר הופך לנדר וכשאני קיבלתי על עצמי להמנע ממשהוא זה לא דבר שאפשר לקיים אותו בדיוק על עצמי 3 פעמים כי זה המנעות ממשהוא,אז האם זה נחשב נדר?
אני לא זוכר אם אני אמרתי אתזה בפה או שאמרתי אתזה בלב בהרהור אז האם זה נחשב נדר?
3.לגבי שאלה אחת אם זה מותר אני רוצה לפתוח ערוץ של תורה באתר יוטיוב,עכשיו אם אני לוקח הרצאות מסוימות מאתר הדברות ולוקח רק את הדברים המצחיקים ומעלה אתזה האם זה נחשב הפרת זכויות יוצרים או משהוא?
4.אם יש תוכנה או משחק באנטרנט שאני יודע שאני במאה אחוז שאני לא הולך לקנות את התוכנה הזאתי האם מותר להוריד אתזה בדרכים פיראטיות באנטרנט בחינם? או שאסור
כי יש לי איזה חבר שאמר לי פעם שיש דעה או פסק הלכה נראלי של הרב ליאור דב שהוא אומר שמותר להוריד דברים מהאנטרנט עכשיו האם זה בסדר או שזה לא? כי זה די מתסבך אותי וכבר שנים שאני מוריד משחקים מהאנטרנט חופשי
5.האם אתם יכולים להסביר לי האם זה בסדר לשאול מספר מסויים של רבנים?כי את האמת שמעתי פעם בשיעור מסויים שזה לא כל כך טוב לשאול מספר רבנים שזה יכול לגרום לבלבול וכדומה כי שמעתי נראלי שאמרו גם בגמרא שבן אדם שיש לו רב אחד אין לו ברכה במעשה ידיו או משהוא בסגנון.
6.אם אני רוצה לפתוח ערוץ באתר יוטיוב ואני מעלה סרטון על משחק מחשב מסויים והסרטון עצמו נקי מבחינת תוכן לא צנוע או משהוא כזה,אבל כידוע במשחק הזה יש מספר דברים שהם לא בסדר מבחינת תוכן כמו קללות וחוסר צניעות האם זה בסדר?
7.יש לי בעיה מידי פעם בבקרים מסויימים להתעורר ואני ממהר לבית ספר ואין לי זמן להניח תפילין אלא רק אחרי הבית ספר,ושמעתי שאסור לאכול לפני תפילה שחרית בכלל לעומת תפילת מנחה וערבית שעוד מותר לאכול,עכשיו אם יש יום שאני ממהר לבית ספר ואני חוזר בשעה יחסית מאוחרת 3-4 האם זה בסדר לאכול בבית ספר אפילו שאני לא התפללתי בשחרית?
7.אני בבית ספר חילוני ולא נעים לי לעשות נטילת ידיים בבית ספר לפני שאני אוכל לחם ולפעמים לוקח הרבה זמן עד שהמזדרון מתרוקן אם בכלל עד שאני עושה נטילת ידיים שאף אחד לא יראה ,ולפעמים מגיע זמן תפילת מנחה חצות היום ,עכשיו שמעתי שאסור לאכול לחם מחצות היום ,אז עכשיו אם אני יודע שאני מתפלל במנין בשעה שלוש בצהריים וחצות היום זה יוצא בשעה 11 בצהריים האם זה בסדר לאכול ב11 ביודעין שעבר זמן חצות היום?
ועוד משהוא לגבי שאלה 2 שגם זה מונע אותי מלאכול ואז יוצא שאני זורק לחם בסוף היום אחרי שהוא לא אכיל,אז האם מותר לי לאכול או שלא?
8.עוד שאלה לגבי השאלה הקודמת בבית ספר החילוני אם אני עושה נטילת ידיים מול אנשים עם בקבוק האם זה יכול להחשב בצורה מסויימת חילול השם כי יכול להיות שיש ילדים שיחשבו שאני לא בסדר בראש או משהוא כזה האם זה נחשב חילול השם
9.אני רוצה להגיד לכם תודה רבה על האתר שלכם ועניתם לי הרבה מאוד על הרבה שאלות ועזרתם לי מאוד תודה רבה! אבל אם יש מצב שאתם עונים לי ולא הבנתי את התשובה יש דרך מסוימת שאפשר להגיב על השאלה עצמה במקום להצטרך לכתוב תופס חדש מהתחלה באתר?

תשובה:

שלום רב

  1. נדר בלב זה כלום.
  2. אינני חושב שזה מנהג טוב לנער צעיר, אבל כיון שיכול להיות שאמרת את זה בפה, יש לעשות התרת נדרים. ואנא, תפסיק עם הקבלות והנדרים, נדרים זה משחק באש!
  3. אני מניח שכיון שרצונם לשם שמים הם לא מקפידים. בכל מקרה תכתוב שזה מאתר הדברות.
  4. ראה בענין זה כאן.
  5. עדיף לשאול רב מסויים, כדי לא להתבלבל, חכמים אמרו "עשה לך רב"…
  6. לגמרי לא בסדר.
  7. מותר לאכול לחם אחרי חצות היום, רק אחרי זמן מנחה קטנה אסור, אבל למען ה' אין לך מה להתבייש! אהיה גאה ביהדותך, אמנם אני לא זקן ממש… אבל למדתי כלל בחיים, אנשים מתייחסים לפעולה שלך כפי שאתה מייחצן אותה! כלומר, אם תלך בבושה ליטול יים, גם חברים יעשו זה צחוק, אבל אם תלך בגאווה בבטחון ובנחישות, תהיה מושא להערצה!
  8. זה לא חילול ה' זו מצוה גדולה! מי שיתמה על כך, תסביר לו בנועם ובבטחון.
  9. בסוף כל תשובה תרד עוד קצת למטה, יש מקום להגיב.

בהצלחה רבה מאוד

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל