בס"ד
שלום.
מרן השו"ע כותב בסימן שטו סעיף יב שיש להזהר לתלות פרוכת רק ע"י שני אנשים כי באחד יש חשש שיעשה בפרוכת טפח והוי אהל. לכאורה הרי הוא לא צריך לאויר שתחתיהם אז למה צריך להזהר בזה?
תודה.
תשובה:
שלום רב
ראשית נחלקו בענין זה ראשונים, ולכתחילה חוששים לדעת הרשב"א שמחמיר, ראה ביאור הלכה ד"ה מטות.
מלבד זאת, כאן שיש לפחות שתי מחיצות עשויות – ארון הקודש ושארית הפרוכת, ואם יארע שיהיו מחיצות נוספות מצידי ארון הקודש וכו' הדבר אסור, כמבואר בט"ז שם ס"ק ד.
בס" ד
הרי הפרוכת לא מחוברת לארון הקודש ועוד שמעשה התליה הוא רגעי ואין פה כוונה לאהל כלל, אם כך מדוע חוששים לאהל עם שתי מחיצות?
ארון הקודש יכול להחשב מחיצה גם אם הוא לא מחובר, וכנראה החשש שיווצרו עוד מחיצות על ידי הפרוכת או עמודים מסביב.
השאר תגובה