לתרומות לחץ כאן

אוהל בשבת כשאין צורך באוירו

בס"ד
שלום.
מרן השו"ע כותב בסימן שטו סעיף יב שיש להזהר לתלות פרוכת רק ע"י שני אנשים כי באחד יש חשש שיעשה בפרוכת טפח והוי אהל. לכאורה הרי הוא לא צריך לאויר שתחתיהם אז למה צריך להזהר בזה?
תודה.

תשובה:

שלום רב

ראשית נחלקו בענין זה ראשונים, ולכתחילה חוששים לדעת הרשב"א שמחמיר, ראה ביאור הלכה ד"ה מטות.

מלבד זאת, כאן שיש לפחות שתי מחיצות עשויות – ארון הקודש ושארית הפרוכת, ואם יארע שיהיו מחיצות נוספות מצידי ארון הקודש וכו' הדבר אסור, כמבואר בט"ז שם ס"ק ד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בס" ד
    הרי הפרוכת לא מחוברת לארון הקודש ועוד שמעשה התליה הוא רגעי ואין פה כוונה לאהל כלל, אם כך מדוע חוששים לאהל עם שתי מחיצות?

  2. ארון הקודש יכול להחשב מחיצה גם אם הוא לא מחובר, וכנראה החשש שיווצרו עוד מחיצות על ידי הפרוכת או עמודים מסביב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל