לתרומות לחץ כאן

לפני עיוור בעבודת תרגום

שלום וברכה כבוד הרב
חתמתי על חוזה אתמול ברוך ה' :)
אני צריך ללכת לנסות בעזרת ה' להתקבל לישיבה, אולי היום, אולי כבר בשבוע החדש בע"ה) חזרתי הביתה אתמול, מחילה מכבודך המפסק שבת של השירותים פתאום לא עובד (עבד כשהראה לנו את הדירה) אז מתקנים לי את זה או כבר תיקנו לי את זה בע"ה היום) והייתי צריך לקחת מספר דברים מהבית וכו'.

חיפשתי עבודה, מצאתי עבודת תמלול שאפשרי מהבית, לפי הבנתי התמלול הוא מקבצי שמע בלי וידיאו, ולפי הבנתי מהפירוט הקטן ששמו זה תמלול בנושאי משפט (אולי של משפטים).
אני פשוט חושש לח"ו החטאת הרבים. כי הרי מערכת המשפט לא פועלת לפי חוקי התורה, ואני לא שווה לי לסייע לדבר עבירה אפילו במקצת. והחטאת הרבים כמדומני זה מהדברים שמעכבים לעשות תשובה.
1. מה ההלכה אומרת, זה מותר? ואם מותר זה מומלץ?
2. דרך אגב, נגיד שההלכה מתירה, אבל יש מצב שזה יתנגד לקבלה ובפועל יעשה ח"ו פעולות שליליות? או שכל עוד זה בגדר ההלכה זה לא משנה.
כי הרי מבחינת ההלכה לזכרוני מותר להרוג כל מיני מזיקים שבבית כגון זחלים וכדומה אם הם מפריעים, אך מבחינת קבלה לא מומלץ להרוג שום יצור.
3. אז תכלס בסופו של דבר זה כן עושה איזה פגם רוחני שמשפיע עלי אם אהרוג את היצור למרות שההלכה מתירה?
אני מניח שבהריגת זחל אין הרבה פגם (אולי) אך אני חושש להחטאת הרבים שזה דבר שאי אפשר לקחת סיכון בו.
דרך אגב, כמובן שאין שום סתירה בין הקבלה להלכה, הרי קבלה זו פנימיות התורה. כנראה שזה קשור לגזרה שהציבור יכול לעמוד בה או לא.
תודה רבה כבוד הרב :)

תשובה:

שלום רב

  1. אתה רשאי לתרגם חומרים אלו ואין בכך איסור של מסייע לדבר עבירה, הסיוע כאן הוא מאוד עקיף, וכיון שזה לצורך פרנסה יש להתיר, הארכנו בענין בהרחבה פעמים רבות, ראה למשל כאן.
  2. אין כזה דבר, מה שמותר – מותר. גם דבריך לגבי היצורים המבחילים לא ידועים לי.
  3. מעשיך תמיד רצויים ואהוביעם בשמים. אני אומר זאת מתוך הכרות ארוכת טווח.

בהצלחה רבה!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה כבוד הרב :)

    אין אולי איסור בתרגום החומרים הללו מהצד של ההלכה הזאת:
    להלן ההלכה מילקוט יוסף על איסור לתבוע בבית משפט חילוני ללא היתר של בית דין רבני ואסור להקריא פסק דין מבית משפט חילוני מעדות השופט או החלטתו שיש בדבריו לשון הרע או הוצאת דיבה על פי דיני התורה,כדי לפגוע או לבייש יהודי כי דברי השופט ועדותו אינם קבילים לעדות בדיני התורה וחזרה עליהם אם יש בהם דברים שלילים שהביא מדעתו או מסקנתו או השערתו על יהודי הם בגדר לשון הרע גמור, שאסור להפיצם, כי השופט בעצמו נפסק להלכה ,פסול לעדות על פי דין תורה, כי דן על פי חוקי הגויים ולא על פי דין התורה הקדושה.כך נפסק להלכה בלי מחלוקת בשולחן ערוך להלן הקטע מילקוט יוסף .. וכל המפיץ לשון הרע הזה( גם אמת זה לשון הרע ושקר זה הוצאת דיבה ) בשם שופט חילוני ואפילו דתי מבית משפט חילוני הרי זה מחטיא הרבים ומרים יד בתורת משה, שנותן לגיטימציה לשופט חילוני שעובר על חוקי התורה ועושה לשון הרע גמור ! ומנצל בורות הציבור שלא יודע שאסור לקבל דברי שופט חילוני או דתי מבית משפט חילוני ..וכמובן שאסור לקבל הדברים או להאמין להם . ומי שמאמין ומקבל הלשון הרע הזה נענש קשות אפילו יותר מהמפיץ של הלשון הרע.ויכול לאבד חלקו לעולם הבא!! שתדעו לא לשמוע מי שמבזה אחרים ומקריא פסקי דין משופטים חילונים כדי לבזות אחרים. זה לשון הרע גמור ואסור להאמין לדברים או לקבלם.

  2. כל זה דברים פשוטים ואין לכך כל קשר עם מה ששאלת… איסור גמור ללכת לערכאות, יש בזה חילול ה' לשון הרע גזל וכל שאר הרעות החולות, אבל אנחנו דיברנו על תירגום של חומרי משפט, סיוע עקיף שאין בו ממש ואין לאוסרו מהטעמים שציינתי בקישור ששלחתי לך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל