לתרומות לחץ כאן

דברי תורה במקלחת

בס"ד.
שלום,
יש לי חדר עם מקלחת "טוש" ובית כסא ביחד , המקלחת מחופה מכל צדדיה במחיצות זכוכית עם דלת יותר מ 4 טפחים רוחב ו 10 גובה , כך שהיא למעשה רשות אחרת מבית הכסא ולכן מותר להרהר בה בדברי תורה, השאלה שלי , האם מותר לשים דיסק תורה בחדר של בית הכסא בזמן שאני נמצא בתוך הטוש הסגור שהוא רשות אחרת? האם אין פה בעיה של זילותא של השמעת דברי תורה בבית הכסא אפילו מתוך מכונה למרות שכלפי השומע הכל תקין?
מקוה שהסברתי את עצמי היטב.
תודה מראש.
תשובה:

שלום רב

זה נשמע מאוד לא מוצלח ולא מכובד. במיוחד שאתה גם נוגע במקומות המכוסים וצריך נטילת ידים לפני הלימוד [אף שבשם הבן איש חי הובא שכאשר הגוף נקי מהרחצה אין בעיה של נגיעה במקומות המכוסים, אבל המנהג להחמיר בזה] על כל פנים זה לא המקום הראוי ללימוד.

בהצלחה

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בס"ד.
    תודה על התשובה.
    אמנם , לגבי הרהור בדברי תורה בידים לא נקיות אין כל איסור לכן לענ"ד אין פה ענין להחמיר בזה ועוד שכמו שכבודו כתב שמרן הבא"ח מביא בתורה לשמה שכשגופו רטוב אין חשש כלל. ברור שזה לא מוצלח אבל השאלה מה עדיף- ללמוד בהרהור בזמן זה או ספק שמא אין זה ראוי ולבטל לימוד וברי ושמא ברי עדיף.
    תודה מראש.
    ערן.

  2. בס"ד.
    שלום,
    חשבתי על זה לאחר מכן, המשנה אומרת אין מדליקין בעטרן מפני כבוד השבת ובנוסף הרמ"א מביא בהגה בשו"ע סימן ערה סעיף יב' את דברי הרוקח שיש להזהר שהקטנים לא יעמדו ערומים לפני נר השבת מפני ביזוי מצוה.
    לפיכך נראה שקל וחומר אם לנר מצוה וכבוד השבת כך אז קל וחומר לדברי תורה שזהו ביזוי לכבוד התורה להשמיעה בבית הכסא אפילו שאף אחד לא מאזין.
    האם אפשר לבנות על הפלפול הזה ולתת סימוכין לאסור את הדבר מעיקר הדין?.

    ערן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל