לתרומות לחץ כאן

האם כדאי להשקיע בלימוד שאני חפץ או לסיים את הש"ס

בס"ד,
שלום,
רציתי לשאול לדעתכם,
אני לומד ב"ה כבר 8 שנים הלכה בכל כוחי קרוב ל 8 שעות ביום בהתרכזות בהלכות שו"ע או"ח בבקיאות ובעיון.
הלכות נידה , כשרות וכו , אבידה וכו.. למדתי רק הלכות בבקיאות בלבד ללא עיון.
לצערי איני נמשך ללימוד הגמרא כ"כ אולם למדתי שללא סיום ש"ס לפחות פעם אחת אזי גם לימוד ההלכה לא יציב כ"כ למרות ההשקעה המרובה עד כה. אני לומד עין יעקב כדי לצאת ידי חובת הלימוד כלפי שמיא אולם מבחינת הרצון העז שלי להגיע לבקיאות עצומה בהלכות או"ח אני חש שעלי לסיים ש"ס. למדתי מסכת ברכות בעיון ב"ה וזה תורם לי מאד. השאלה שלי האם ללכת על סיום ש"ס דף יומי ולהקציב כל יום שעה ומה שאצליח להבין ב"ה ומה שלא ה' יעזור? או להמשיך ללמוד היכן שליבי חפץ בלבד? או אולי שעלי לסיים ש"ס כחובה בתור יהודי?
תודה מראש.

תשובה:

שלום רב,

לדעתי עליך להמשיך ללמוד במרץ בדיוק את מה שליבך חפץ. ואם אתה רוצה להשקיע בלימוד או"ח בעיון, אדרבה שיהיה לך בהצלחה, ואת סיום הש"ס תשאיר לזמן אחר. בנתיים תשקיע בדיוק איפה שליבך חפץ, שם תוכל גם להשקיע בחשק רב על המון הצלחה בעז"ה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מצטרף לשאלה אבל בכיוון ההפוך.
    שלום כבוד הרבנים.
    אני לומד שס בבקיאות שנים רבות. מאז היותי כבן 14 עד היום שאני בגיל 43 בשנה האחרונה מיקדתי את רוב מאמצי בלימוד התלמוד הבבלי בקצב של דף בבוקר לפני התפילה, ועוד שלושה דפים בערב לאחר שאני חוזר מהעבודה. מצד אחד אני כן רואה ברכה מהסיפוק לסיים את התלמוד הבבלי והירושלמי כל כ 4 שנים. מצד שני יש לי את הרצון ללמוד את הטור בית יוסף (אני שייך לעדות המזרח) אך אני יודע שאם אתעסק בטור בית יוסף זה יעלץ אותי להאיט את לימוד הבבלי והירושלמי, וכך להפסיד את המעלה בלהיות בקיא בסברות של האמוראים.
    לאור הסיטואציה הזאת מה היא עצתכם.
    להמשיך ללומוד במה שאני חפץ (בבלי ירושלמי) ולהוסיף שעה עבור טור בית יוסף או להפחית משמעותית בלימוד הגמרא לטובת ההלכה?

  2. אם יש לך רצון להשקיע בטור בית יוסף (ולהגיע להלכה למעשה היום), כדאי לך לעשות זאת. אבל אל תכפה את עצמך. רק אם אתה מרגיש סיפוק בזה.
    שיהיה בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל