לתרומות לחץ כאן

איסור ייחוד בשהייה יחד במקומות מבודדים

שלום, אני וארוסי יושבים מדי פעם בפארקים בשעות הערב (גם כשמחשיך ממש). יש אור בפארק וכמובן שלא יושבים צמוד אחד לשני. אבל רוב הזמן אין אנשים שמגיעים לאיזור. האם אנו עוברים על איסור ייחוד? תודה מראש.

תשובה:

שלום רב

באופן עקרוני זו אכן עשויה להיות בעיה. אם מדובר מקום שאנשים לא מצויים יש כאן חשש של ייחוד ואסור להיות שם יחד. אגב אין הבדל בענין זה בין יום ללילה אלא שבאופן טבעי ביום אנשים מצויים יותר. בזמנים כאלו אין לשהות במקומות מבודדים כאלו.

מזל טוב ושתהיו תמיד שמחים ומאושרים!

מקורות:

בגמרא בקידושין פא, א, מבואר, שמהלך עם אשה בדרך צריך שלשה שומרים, והובא ברמ”א אה”ע סימן כב, סעיף ו, וכך כתב בשו”ת הרדב”ז ח”א סימן קכא: “שגדר היחוד הוא שיהו שניהם במקום אחד שאם ירצה לבעול לא יראה אותם אדם”. והיינו שהאיסור אינו דוקא בחדר סגור אלא גם באופן זה. בנוסף לכך, אחד המקורות לאיסור ייחוד הוא מדבורה הנביאה, שישבה תחת התמר. דבורה בחרה לשבת מתחת לעץ גבוה, שאינו מספק הרבה צל, כדי שהיא לא תבוא לידי מצב של ייחוד. ברור אפוא שאיסור ייחוד נאמר בכל מקום בודד, ולפי כלל זה דנו הפוסקים בנוגע לאיסור ייחוד בנסיעה במכונית, הן בכבישים עירוניים והן בכבישים בין-עירוניים, הן ביום והן בלילה – וכך דנו בנסיבות אחרות של בדידות יחסית ראה דבר הלכה ט, הערה טו; טהרת ישראל כב, ב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל