לתרומות לחץ כאן

תעשה ולא מן העשוי בכתיבת סת"ם

ידוע שיש דין 'תעשה ולא מן העשוי' – אז למה בכתיבת ספר תורה לא צריך לתפור את כל הקלף עד הסוף קודם תחילת הכתיבה, ומותר לחבר יריעות הקלף גם אחרי הכתיבה.

תשובה:

שלום רב

שאלה דומה שאל השפת אמת במסכת סוכה, כאשר אדם מסכך את סוכתו, הרי הכלל הוא שכל שחמתה מרובה מצילתה אינה סוכה, ונמצא, שכל עוד שלא הניח את הסכך האחרון ההופך את הסוכה לצילתה מרובה, היתה הנחת הסכך בפסול, ואם כן מדוע לא יחשב כתעשה ולא מן העשוי. ותשובתו, שכיון שכך היא דרך עשייתו יש כאן עשייה גמורה ואין חשש. כך גם כאן, הרי בלאו הכי אין משמעות לאורך היריעה כאשר היא ריקה מתיבות… כך שבהכרח כשהתורה ציוותה לכתוב את ספר התורה, כך הוא הסדר לכתוב ולכתוב עד שבסוף בהשלמת התיבה האחרונה חל על הכל דין ספר תורה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל