לתרומות לחץ כאן

אם עובד במכון רשאי להעביר עותק של החומר

אל מע"כ הרבנים החשובים שליט"א,
שאלה דחופה לי, במקצועי אני כתב תורני מפורסם מאד, בין היתר אני עובד בשיתוף פעולה עם מכון חסידי כלשהו המפיץ כל שבוע גליונות דברי תורה ושולחם למנויים (ואני בכלל) בקובץ PDF בו יש אפשרות חיפוש והעתקה. כמו כן יש לי במאגר את כל החומר שלהם על קבצי PDF. לנוחיות העבודה שלי הייתי מאד שמח אם היה לי את זה גם על קבצי וורד הקלים יותר לחיפוש ועריכה, אך איני רוצה לבקש זאת מהם (על אף שסביר מאד שהם יתנו לי את זה, בפרט שהם שולחים את הגליונות בקבצי PDF וכל העובדים במכון יש להם את החומר) כי אם יתנו לי את זה אהיה חייב להם הכרת הטוב ואולי גם ינצלו אותי לדברים שונים.
בשכנותי גר יהודי שגם הוא עבד בעבר במכון ולו יש את כל הקבצים על קבצי וורד, אך דא עקא הם אמרו לו שלא יעביר את החומר, עתה השאלה שלי אם מותר לו לתת לי את החומר היות ו:
א) יש לי כבר את הכל ברשות על PDF פתוח כמעט כמו וורד.
ב) אני גם עובד אתם וסביר מאד שאם אבקש אקבל את זה
ג) מכון זה אינו שייך לממונה שהוא העביר את החומר לאותו יהודי, כי אם לאדמו"ר של אותה חסידות ועל חסידיו ומקורביו אני נמנה, וללא ספק אם זה בפועל היה תלוי בו, הוא היה מאשר לי זאת.
בכבוד רב ותקווה להעינות מהירה

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

כפי שאני מניח, המכון הוא בעל הזכויות של החומר, וככל הנראה, כך גם מופיע על כל קובץ. אם אותו שכן יעביר לך את החומר בוורד הוא יפגע בקניין הרוחני של בעלי הזכויות ובאימון שניתן בו בתקופה שעבד במכון. ניתן להתיר רק במקרה שאף אותו שכן משוכנע במאה אחוז שהמכון יסכים לכך שהוא יעביר לך עותק בוורד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל