לתרומות לחץ כאן

צידת נמלים בשבת / צער בעלי חיים בשרצים

שלום
א.יש לי יונים שדוגרות במרפסת . הייתי רוצה לסלק אותן מהביצים ואז לקחת משם את הביצים.אני מבין שלא שייך לשילוח הקן, ואני שואל -האם יש בזה צעב"ח?
ב.האם יש צעב"ח בהכנסת חרק כגון זבוב, יתוש, מקק , למקום שבו או ימות מרעב כגון מלכודת זבובים ,או ייחנק מאבק , כגון בשואב אבק
ג. האם בשבת יש איסור תורה של צידה בכל החרקים הנ"ל, או שנחשבים דבר שאין במינו נצוד.
בתודה מראש

תשובה:

שלום רב

א. לא הבנתי מדוע אתה סבור שאין ענין של שילוח הקן? אמת, שילוח הקן הוא דוקא בהפקר ולא במזומן, אבל היום שאנשים בדרך כלל לא מעונינים בביצים סברו הפוסקים שמעיקר הדין החצר אינה זוכה לך בהן וניתן עדיין לקיים את המצוה, כמובן ללא ברכה.

ב. אין צער בעלי חיים בשרצים, הרחבנו בענין כאן

ג. גם דברים שהם בכלל אין במינו ניצוד כמו נמלים, אף שאין עליהם איסור דאורייתא, חכמים אסרו לצודם, כך שאין בכך נפקא מינה הלכה למעשה, כמבואר בשו"ע בסי' שטז סעי' ג.

בהצלחה

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בעל חיים שאינו יכול להשמט מבני אדם אין בו צידה כמבואר במשנה ברורה שם ס"ק נט ולכן נמלים באמת זו לא דוגמא ראויה, אבל כל החרקים שהזכיר השואל בהחלט אסורים בצידה בשבת.

  2. בכ"ז יש לי נפ"מ אם זה דאורייתא או דרבנן במקקים, זבובים ויתושים, לכן אשמח לתשובתכם- האם ומה מהנ"ל הוא דבר שבמינו נצוד.
    בתודה מראש

  3. אף אחד מהם לא במינו ניצוד, אבל לא הבנתי מה הנפק"מ אם זה דאורייתא או דרבנן, בשום אופן אין להקל בזה. מותר לגרש מקק מהבית עם המטאטא, אך לא לצוד אותו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל