לתרומות לחץ כאן

פרופורציה של שכר ועונש

שלום כבוד הרב
יש לי שאלה לגבי שכר ועונש
אומרים שהמטרה של הבן אדם בעולם הזה היא להנות מזיו שכינתו של הקדוש ברוך הוא אחרי שהוא יקבל שכר וכו'
עכשיו יש לי מספר שאלות לגבי כל הקטע הזה של השכר ועונש
1.אומרים שבן אדם שמחלל שבת ומוציא שכבת זרע לבטלה יכנס למדור שביעי של גהינום שממנו לא יוצאים,עכשיו יש לי שאלה לגבי זה,יש לי מספר חברים שאני יכול להגיד שהם פחות או יותר אנשים טובים,הם לא רוצחים לא גונבים,הם מתנהגים טוב לחברה ויש להם מידות טובות
עכשיו אתה יכול להסביר לי משהוא,אני מודה ששמירת שבת זה דבר חשוב מאוד אבל עדיין הפרופורציה של חס וחלילה לסבול במדור שביעי של גהינום על כך שבן אדם הדליק אש ביום שבת לנצח נצחים בעוד שכל הסבל שבעולם הזה לא משתווה לטיפה של גהינום,אני לא ממש מבין למה כי אם הבן אדם טוב והוא מאמין בקדוש ברוך הוא ,עושה חסדים וכו',למה שחס וחלילה יגיע לו לסבול שם
2.עוד שאלה שקשורה לנושא ,אמרים שהקדוש ברוך הוא לא מכניס בן אדם לגהנום כדי לנקום בו אלא כדי לנקות אותו,אם ככה אז מה הפואנטה בדיוק של מדור שביעי של גהינום?שמעתי שבן אדם שחס וחלילה נכנס לשם לעולם לא יוצא משם,אז אם ככה מה הפואנטה שלזה?
ועוד שאלה מה כל כך גרוע בחילול שבת?
יש אנשים טובים שאני מכיר עם אמונה מאמינים בקדוש ברוך הוא שלא שומרים שבת,זה עד כדי כך גרוע שמגיע להם לסבול סבל כזה?

תשובה:

שלום רב

אני מודה ומתוודה שמעולם לא משעתי על אותו מדור שביעי שבגהנום, על כל פנים ברור שמי שמחלל שבת יש לו חלק לעולם הבא לאחר טהרתו מחטאו.

במשנה בסנהדרין דף צ עמוד א נאמר:

כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא שנאמר (ישעיהו ס) ועמך כלם צדיקים לעולם יירשו ארץ נצר מטעי מעשה ידי להתפאר. ואלו שאין להם חלק לעולם הבא, האומר אין תחיית המתים מן התורה ואין תורה מן השמים ואפיקורוס. רבי עקיבא אומר אף הקורא בספרים החיצונים, והלוחש על המכה ואומר (שמות ט"ו) כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רפאך. אבא שאול אומר אף ההוגה את השם באותיותיו. עד כאן. המכנה המשותף לכולם הוא כפירה ועוד ענינים נוספים כמבואר שם בגמרא.

זה שחילול שבת הוא עוון חמור אנחנו יודעים מכך שהמחלל אותה במזיד חייב מיתה, ובטעם הדבר כבר אמרו חכמים "אי אתה יודע מתן שכרן של מצוות" בכל דבר גנוזים סודות, וזה שאדם נחמד וטוב לסביבה זה שייך גם בגוי ואינו נוגע לעבודת ה' המיוחדת לעם היהודי יתר על שאר יצורי אנוש. זהו בבחינת דרך ארץ קדמה לתורה.

באופן כללי אני לא מחבב את העיסוק מהסוג הזה, הדרך היא להתקרב לקב"ה מתוך אהבה בהיותו מקור הטוב הרוחני והגשמי בעולם!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל