לתרומות לחץ כאן

החזיר רכב כשמד הדלק מראה על טנק דלק מלא

שלום רב!
חברת הביטוח אישרה לי לשכור -על חשבונה- מחברת השכרה מכונית ל-4 ימים, כ"רכב חילופי" למכונית שלי, שהוכנסה למוסך לצורך תיקונים (ע"ח חב' הביטוח בניכוי השתתפות עצמית),בעקבות תאונה.
חברת ההשכרה העמידה לרשותי מכונית שמיכל הבנזין מלא. ע"פ התנאים הייתי רשאי לנסוע בה עד 800 (או 1000) ק"מ ולהחזירה כשהמיכל מלא.

בפועל החזרתי את הרכב כבר לאחר יומיים (או שלושה) ימים ובגלל שנסעתי מעט מאד (רק כ60-70ק"מ) תצרוכת הדלק היתה קטנה ולא קיבלה ביטוי בשעון הדלק, שעדיין נראה כמלא ולכן החזרתי את המכונית בלא למלא דלק.
לפי מחשב המכונית, ממוצע התצרוכת היה כליטר בנזין (כ-6.5 ש"ח) ל10 ק"מ ומכאן שצרכתי דלק השוה אולי 50 ש"ח (בערך) בלא לשלם.

שתי שלות יש לי:
ייתכן שטעיתי והייתי חייב למלא את המיכל -למרות שהשעון מראה שהמיכל מלא- אך גם תיקון הטעות בעייתי: לא נראה לי שאוכל להכנס לחברה ופשוט לתת 50 ש"ח (הפקיד בדלפק לא ידע מה לעשות עם הכסף), מה עוד שאולי החברה לא ממש הפסידה (מאחר וניצלתי מעט את הרכב ויש לכך משמעות כלכלית הן בעלויות אחזקה והן בירידת ערך קטנות יותר). ייתכן גם שהנזק גולגל ע"י החברה לשוכר הבא, שקיבל את הרכב בחזקת שהמיכל מלא (כפי שמראה השעון) ובפועל הוא לא היה מלא כאמור. (אם כי ייתכן שגם הוא החזיר את הרכב עם מיכל מלא -רק לפי השעון- אך לא למעשה).

אשמח לקבל חוות דעתכם ועצתכם.

תשובה:

שלום רב,

עצתי היא, שתשלח מכתב לחברת ההשכרה ובו אתה מבקש את פרטי השוכר הבא, שכלל הנראה גולגל הנזק עליו. בדרך כלל. הם מוציאים את הרכבים מיד לשוכרים הבאים, ואם לא ראו את התצרוכת הנ"ל במד הדלק, גם כשהוציאו את הרכב הלאה לא ראו דבר. לכן זה בא על חשבונו של השוכר הבא. ואני תקווה שתוכל לפצות אותו על הדלק שלך שהוא שילם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל