לתרומות לחץ כאן

שאלה בהלכות ייחוד

בשו"ע אבן העזר כתוב כך: "לֹא תִּתְיַחֵד אִשָּׁה אַחַת, אֲפִלּוּ עִם אֲנָשִׁים הַרְבֵּה, עַד שֶׁתִּהְיֶה אִשְׁתּוֹ שֶׁל אֶחָד מֵהֶם שָׁם"
לא הבנתי למה צריך להצריך שבעלה יהיה נוכח שם, והרי אפילו אשה אחת ואיש אחד (שהסיכוי לחטא הוא גדול יותר מאשר בתוך קבוצה של אנשים), מותרים להתייחד עם בעלה בעיר
אשמח להבהרה
תודה

תשובה:

שלום רב,

כוונת השולחן ערוך להחמיר כאן כנגד דעת הרמ"א, והיינו שאף שהרמ"א מתיר לאשה להתייחד עם שני אנשים כשרים, השולחן ערוך אוסר זאת, ומחמיר שאפילו יש שם כמה גברים ולא רק אחד, אינה מותרת להתייחד אלא כשבעלה בעיר, וכמו כשיש שם גבר אחד.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. כמדומני שהרב המשיב לא תירץ את קושיית השואל.
    לדעת רש"י (קידושין דף פא ע"א) 'בעלה בעיר' איננו היתר, אלא שאין לוקים. ולפי דבריו פשוט שצריך להיות שבעלה יהיה נוכח כדי שיהיה מותר להתייחד לכתחילה. גם לפי מה שנפסק בשו"ע סי' כב סעיף ח ש'בעלה בעיר' מותר לכתחילה, מכל מקום אם לבו גס בה אסור, משא"כ אם בעלה נוכח מותר בכל אופן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל