איך מסבירים שיטת המחבר בשו׳׳ע אבן העזר סימן סא שבסעיף א מביא שיטת הרמב׳׳ם בסתם שחופה נדה אינה עושה נישואין שבחופה היינו יחוד ובסעיף ב אומר רק שכשר הדבר שלא תנשא.
תשובה:
שלום רב,
בסעי' א' השו"ע הביא גם את החולקים על הרמב"ם. שהרי כל הראשונים חולקים וסוברים שחופת נדה כן חלה. ומה שכתב בסעי' ב' כשר הדבר שלא תנשא עד שתטהר הוא מדברי הר"ן, שלמרות שהוא מהחולקים על הרמב"ם, עדיף שלא תנשא עד שתטהר.
ראה עוד בערוך השולחן, (שם סעי' טו) שרצה לפרש את דבריו באופן אחר. שגם לדעת הרמב"ם שחופת נדה לא חלה, מ"מ אם היא כבר סיימה לספור אולם עדיין לא טבלה, מאחר שהיא יכולה לטבול בכל רגע, אין בעיה של חופת נדה והיא נחשבת לנשואה. ועל כך כתב המחבר שכשר הדבר שלא תנשא עד שתטהר.