לתרומות לחץ כאן

בניין מעורב (דתיים וחילוניים) שתבעו שכן הבונה לפני המפקח על בתים משותפים

שלום לכב' הרב,
אנו תושבי המרכז. שכני בונה על הגג ללא אישור השכנים. היות ובבנין יש גם שכנים לא דתיים הוחלט ע"י השכנים לפנות לעו"ד לאחר שהזהירו העו"ד במכתב על ההשלכות שיש במעשיו והשכן התעלם פנה העו"ד גם לתלונה למפקח על הבתים המשותפים. השכן בינתיים פנה בתביעה לבית הדין תורני רק כנגד השכנים הדתיים כדי שימשכו תלונתם למפקח ומאידך ידונו איתו בבית דין.
שאלותי הם האם אסור היה לי להצטרף עם השכנים לתלונה למפקח למרות המתואר לעיל? וכמו כן מה המקובל לענות לבית הדין במקרה כזה כשאין אנו יכולים לדון בפניהם לבדנו כי יש עוד שכנים חילוניים ומה גם שבנתיים יוצא חוטא נשכר כי אם נמשוך את התלונה הוא ימשיך לבנות אודה על תשובתכם המאירה והמהירה.

תשובה:

שלום רב,

גם אם תפנו לבית דין, בית דין לא יורה לכם לסגור את התיק מיד, אלא לעכב הליכים. ככל הנראה, גם בית הדין ימנע שהשכן מלהמשיך בבניה עד לגמר הדיון.

ככלל, אינני מבין מה ירוויח השכן בכך שחלק מהשכנים יתבעו בבית דין וחלקם אצל המפקח, הרי במקרה כזה סיכויי ההפסד שלו כפולים. אם לא שהוא סבור שהשכנים הדומיננטיים הם דווקא הדתיים, והלא דתיים לא יעשו מעצמם כלום.

תביעה בפני המפקח איננה חמורה כל כך כתביעה בבית משפט (אם כי גם זה מקובל לאיסור) ולכן ייתכן שאף בית הדין יסכים שאין לפצל את התביעה ולהכפיל את העלויות במקרה שבין כך תובעים חלק מהשכנים אצל המפקח. ובכל מקרה עליכם להופיע בבית דין ולעשות ככל שהם יורו לכם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל