לתרומות לחץ כאן

שלום בית בעקבות צפייה במראות אסורים

שלום, בעלי מתפלל 3 תפילות ביום, לומד רוב היום תורה, אבל את נושא ההלכות הוא לוקח באוד בפשרנות. אתמול גיליתי במחשב שהוא צפה בנשים עירומות. כשהסברתי לו שזה ממש חמור "לא תתורו אחרי עינכם" הוא אמר שזה לא כזה נורא, יש דברים יותר גרועים, והוא חושב שאם לא באים לידי הוצאת זרע אין בזה איסור, אין לי מושג איך להגיב לזה, אודה לכם לעיצה.

תשובה:

שלום רב,

זו פשוט שטות גמורה. יש איסור ברור של הסתכלות כדי להנות. בלי כל קשר לאיסור הוצאת זרע לבטלה. איסור זה הפשטות בדברי הפסוקים שהוא איסור דאורייתא של "לא תתורו". ראה בערוך השלחן באבהע"ז סי' כא ס"א והפמ"ג סי' עה משב"ז ס"ק א והחיי אדם כלל ד הלכה ד והמשנה ברורה בסי' ע"ה סק"ז. (ראה עוד כאן).

עד כאן זו השאלה הקלה והפשוטה יותר.

שאלת העיצה היא קשה יותר… ראשית העיצה הפשוטה והברורה הראשונה היא, לדאוג לכך ליהיה בבית רק אינטרנט חסום, נקודה. כאן רואים עד כמה צודקו הרבנים לכל היום עומדים ומתריעים בנושאים אלו. אנשים המסרבים לעשות את הוראות הרבנים, בטענות "למדניות" כאלה, באים לידי כך, שללא כל קשר לאיסור החמור עצמו. הוא גם מעשה מכוער מבחינה ערכית וחברתית.

יחד עם זה את צריכה לשוחח עם בעלך על הענין. ולא לעבור על כך לסדר היום. אולם השיחה אינה צריכה לבוא מהצד "החינוכי", את לא צריכה לחנך את בעלך על הקפדה בהלכות וכו'. אלא את צריכה לשוחח איתו עד כמה התופעה הזו מפריעה לך, וזה טבעי לגמרי שזה יפריע מאד, ולכן הוא חייב להפסיק עם זה מייידית. כמובן שתוך כדי שיחה ניתן להרחיב את היריעה, לנושאים אחרים המפריעים לך.

שיהיה בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל