מה דין מי שיוצא מביתו ערב הפסח ונועל את הבית לכל ימי החג: האם חייב לנקות את ביתו כרגיל לפני החג או שניתן להקל ברמת הנקיון בצירוף מכירת החמץ וביטולו בלב?
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנידון זה?
תשובה:
שלום רב,
אתה לא חייב לקנות כלל. אתה רק חייב לדאוג לכך שאין לך חמץ בבית ולא לסמוך רק על הביטול. חז"ל תיקנו חובת בדיקת חמץ מלבד הביטול, ולכן חובה עליך לבדוק שאין חמץ בבית.
לפי מה שהבנתי יש עדיין צורך לנקות כל פירור מארונות ומהרצפה ומשאר מקומות שאפשר שיש שם חמץ?
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בדין זה?
אם תמכור את החמץ במכירת י"ג בניסן אתה פטור מנקיון ובדיקה.
זאת אומרת שאם אברך על הבדיקת חמץ בליל י"ד ועל הביעור חמץ למחרת יש כאן ברכה לבטלה?
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנידון זה?
ניתן להשאיר ארבע אמות פנויות בבית שאותן לא מוכרים ועל זה לברך.
ואם בדיעבד, לא כתבתי בשטר המכירה שאני משאיר ארבע אמות:
האם ניתן לברך בשם ומלכות:
1. בבדיקת חמץ
2. למחרת על שריפת חמץ שנשאר.
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנידון זה?
אם כל הבית נמכר לגוי אי אפשר לברך בשעת הבדיקה, רק בשעת הביעור. אם אתה יודע היכן מכרת תוכל לבטל את השטר הראשון ולעשות חדש.
מכרתי באתר שלכם. ניתן לבטל כעת לאור זאת?
בוטל.שלח שוב
השאר תגובה