בס"ד
לכבוד הרבנים שליט"א
תמוה לי כיצד מרן השו"ע עלה להלכה שצריך לנער את המרור מן החרוסת בליל הסדר ולא חילק בזב בין יו"ט לבין ליל הסדר שחל בשבת האם י מכך ראיה שאין בורר בשני מיני אוכלין או שמא דיבר רק בחרוסת נוזלית שהרי נחשבת כטיבול שני היינו במשקה וא"כ האם בחרוסת שאינה נוזלית כמנהג רבים מעם ישראל יהיה אסור לנערה ליל הסדר הנוכחי שיחול בשבת בעזה"י
בתודה מראש
תשובה:
שלום רב
זו באמת שאלה מענינת. אולם הכלל הוא שברירה בין שני מיני אוכלין היא רק כאשר את המאכל הנברר כלל לא רוצים לאכול בסעודה זו, כך שאם טועמים מהחרוסת בשולחן ערוך ונהנים ממנה אין בעיה בכך שהיא נבררה קודם לכן מהמרור.
חג שמח!