לתרומות לחץ כאן

אופן חישוב המעשרות

שלום כבוד הרב…
הסתכלתי בתלוש משכורת ויש הרבה דברים שאני לא יודע
אם לקחת בחשבון בכספי מעשר או לא להתייחס אליהם, כמו : זיכוי דמי טיפול , ביטוח לאומי , מס אירגון , ביטוח בריאות , גילום תשלומי נט, למעלה בתלוש רשום לי דבר כזה : נטו לתשלום , שזה בפועל כמה נכנס לי לבנק אחרי כל מה שכתבתי וארוחות ופנסיה שיורד לי כל חודש

תשובה:

שלום רב

הכלל הבסיסי הוא שכל הוצאה שנגרמת לך מהעבודה אינה נכללת בחישוב המעשר, ולכן החישוב הוא מהנטו ולא מהברוטו, וכמו כן אתה יכול לנכות הוצאות של נסיעות וכדומה. אולם, מה שיורד לך לצבירה חודשית לפנסיה, אתה בעצם מקבל אלא שאתה חוסך את זה לימי הזיקנה, ומזה ודאי יש להפריש מעשרות כדין.

בהצלחה

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. שלום שוב…
    אבל להפריש שאני יקבל את הפנסיה, או כבר כל חודש?
    ומה לגבי ארוחות , יש ארוחות שאני יכול לבחור שלא לקחת, ויורד לי כל חודש, גם את זה אני צריך להוריד מהחשבון נטו?

  2. ממולץ להוסיף שברבות הימים יש להפריש מעשר מהרווחים של קרן הפנסיא הנ"ל
    וצ"ע אם משתלם חדשי עד סוף החיים אם להפריש המעשרות מיד או רק שמגיעים לאכול את סכומי הרווחים.

  3. לכאורה יש להפריש מהפנסיה כבר עכשיו, הכסף נכנס לחשבון שלך, אולם אם אין לך גישה אליו והא סגור תוכל להפריש בזמן שתצא לגמלאות. לא ברור לי מה הסיכום שלך איתם על ארוחות, אולי תפרט יותר ונוכל להבין.

  4. שלום וברכה כבוד הרב…
    בקשר לפנסיה שמופרשת כל חודש אין לי גישה לבנתים,
    ובקשר לארוחות אני מקבל אותם במחיר מסובסד, וגם יש ארוחות שאני יכול לבחור לא לקחת, ויש כאלה אם אני לא טועה שלא שואלים אותי, פשוט מורידים לי..

  5. פנסיה אתה רשאי להפריש כשיהיה לך גישה. לגבי הארוחות נראה שממה שהם כביכול מסבסדים יש לפטור, שכן לא ברור לי שאכן הם משלמים עבורך וכמה הם משלמים, יותר מסתבר שיש להם הסכמים לקבל ארוחות בזול, אלא שאת החלק שהם מורידים לך מהמשכורות עבור הארוחה שאתה לוקח מזה צריך להפריש, אלא אם כן מבחינתך זו הוצאה מוכרחת עבור עבודה ואם היית בבית לא היית צריך לקנות אוכל במחיר כזה.

  6. שלום כבוד הרב…
    דיברתי עם מחלקת שכר של החברה, והם אמרו לי
    שמה שכתוב בתלוש משכורת לגבי זקיפות שכר שזה כולל : מתנות לחג , ליום הולדת וכו' יש להם השתתפות מלאה בעניין ואין צורך שאני ישתתף כלל, האם אני צריך להפריש משווי המתנות מעשר? וגם שאלתי אותם בקשר לארוחות
    הם אמרו שאני משלם מחיר קטן יחסית על הארוחות שמורידים לי, אם בסך הכול הורידו לי מאה שקל על כל הארוחות שמורידים לי , כמה אני צריך להפריש כבוד הרב?

  7. לא צריך להפריש מהטבות אלו כלום. לא מדובר בסכום מוגדר אלא בטובות הנאה שאתה מקבל. תפריש מהנטו. בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל