לתרומות לחץ כאן

מה עדיף, תפילה או ספורט?

שלום,

רציתי לשאול האם מותר לי להתפלל שחרית תוך כדי הליכה על הליכון חשמלי. אני הולכת כל בוקר על הליכון ולכן לא מספיקה להתפלל שחרית לפני צאתי לעבודה. אני הולכת לצרכי בריאות וזו השעה שנוחה לי. הבעיה שלא מצליחה לעשות את שניהם. אם אצטרך להעדיף רק אחד משניהם, אעדיף את ההליכון. לכן רציתי לשאול אם מותר לי להתפלל תוך כדי הליכה על הליכון. כמובן שבתפילת שמונה עשרה ארד ממנו. שאלתי מתיחסת לשאר התפילה.

תודה רבה,
סמדר

תשובה:

שלום רב

אם נראה לך מתאים לדבר כך עם מלך מלכי המלכים בקשה, לי נראה מאוד לא מתאים, ולגבי מה שכתבת שתעדיפי הליכון על תפילה זה ממש תמוה בעיני, שהרי אדם מאמין מבין שבריאות מקבלים מאלוקים וההליכון הוא רק השתדלות, אם כך מה ההגיון להעדיף לעסוק בהשתדלות ולא לפנות לגורם האחראי באמת?! אני בטוח שאם תתפללי כמו שצריך תמצאי במשך היום גם זמן לעיסוק בספורט.

בהצלחה רבה ובריאות איתנה!

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. זו בדיחה יפה, אבל לא ממש בדיחה… התנאים נחלקו אם מה שכתוב בשכבך ובקומך הכוונה בשעת קימה ובשעת שכיבה [כך הלכה] כלומר בוקר וערב, או שאכן קריאת שמע של לילה צריך לעשות בשכיבה ושל יום בעמידה. ואמרו בגמרא, שכדי שלא יראה שפוסק הלכה כדבריהם, אדם שיושב לפני אמירת קריאת שמע של בוקר אסור לו להעמד ולאומרה, וכן להיפך בערב, אבל אם הוא בין כך במצב כזה – אין בעיה. אגב, פסוק ראשון של שמע אסור לומר תוך כדי הליכה כיון שזה מפריע לכוונה.

  2. בהמשך לדברי כבודו התעוררה בי שאלה:
    אדם ששומע הרצאת רב בשידור חי דרך הטלפון על הליכון ואינו זוכר לאחר מכן את השיעור, האם נאמר ששכר פסיעות בידו או מכיוון שלא הלך לשום מקום (בפועל לא זז ממקומו) גם שכר פסיעות אין לו?
    בכל מקרה שבת שלום ותודה על התשובה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל