בס״ד , שלום לרב , איפה המקור מדעת הארי שבגידול הפיאות יש דינים קשים ? כל שמעתי מרב ספרדי מאוד מכובד, וכן נהגו הספרדים מכובדים כמו הרב יצחק כדורי זצ״ל, וכן הרב עובדיה זצ״ל והגאון בן ציון זצ״ל,וכן רבותיהם והמון מהספרדים , כולל היום הרב בן ציון מוצפי ועוד רבים… אשמח לקבל את המקור , שוב תודה רבה
תשובה:
שלום רב
דוקא באר"י הק' מדגיש שיש ענין רב בגידול פיאות כמובא בדברי תלמידו הרח"ו במחברת הקודש בשער השבת, ובשער המצוות פ' קדושים כתב, שהיה האר"י מניחם שישתלשלו ויגדלו ויצמחו ולא היה גוזרם במספריים עד שיבואו לגבול הזקן, לכן יש מקובלים שמניחים את הפיאות מאחורי האוזן שלא יתערבו שערות אלו באלו, אמת שבשער המצוות שם כתב שבפיאות הראש יש דינים אלא שאסור לקוצצם כי אסור לאבד את הדינים לגמרי ויש להשאיר אותם בשורשם שהוא בפיאת הראש.
בסד
שלום לרב
באמשך לשאלה מה הכוונה שרבנו הארי לא היה גוזר את פאותיו עד שיגי לגבול הזקן מה ההגדרה של גבול הזקן
תודה
הכוונה שכן היה מגדלם אבל לא מערבבם עם שיער הזקן. היה שם מאחורי האוזן.
זה המקור של האר"י ז"ל
שער המצות (קדושים):
"ואמנם בענין שיעור הפאה היה נזהר מאד מורי ז"ל לשייר כל השערות אשר בצדעים שהוא כל השערות שיש בין האוזן לאותו המקום החלק שאין בו שער מכאן ומכאן בשני צדדי הראש וכמ"ש בספר בית יוסף (ביו"ד סי' פ"א) וגובה הפאות שיעורן עד מקום שיגביה ראש האוזן למעלה ועד המקום שיגיע שם ראש האוזן נקרא פאה בבחינת הגובה, ואף אם היו שערות הפאות גדולים מאד וארוכים לא היה חותכן במספרים רק עד יגדלו ויתארכו וידלדלו וירדו ויכנסו למטה בגבול שערות הזקן ואז היה חותכן ומקצרן במספרים לפי שמה שמשתלשל משם ולמטה אינו נקרא פאת הראש."
נראה שכן היה גוזר את הפאות
הוא כותב שגם אם זה ארוך עדיין לא היה גוזר, ורק אם היה ארוך מאוד עד שבא בגבול הזקן היה גוזר….
השאר תגובה