לתרומות לחץ כאן

פדיון לאחר הפלה

שלום כבוד הרב
בשמחה ובהודיה לבורא אני בהריון עם בן זכר.
לפני שנה עברתי הפלה דרך כדורים בשבוע 5 6 אם אני לא טועה זה בידיוק הזמן וגם בדקתי את עניין ה40 יום זה היה ביום ה38 ההפלה זה דבר שאני מצטערת עליו בכל עמקי נשמתי ואני לא שוכחת את זה..אני מקווה שהקבה יסלח לי באותו זמן לא היתי נשואה לבעלי היינו חברים ולפני כמה חודשים התחתנו.
הייתי רוצה לדעת מה לגבי הפדיון?הילד נקרא בן בכור?
ועוד שאלה שמעניינת אותי זה מה לגבי נשים שלא זוכרות מתי בידיוק הפילו או לא..במידה שזה בחודשים הראשונים..גם להן מותר לעשות פדיון?
אשמח לתשובה במייל תודה רבה.

תשובה:

שלום רב

בלי להכנס לעצם נושא ההפלות שהוא חמור מאוד, לגבי חובת הפדיון, הואיל וההפלה היתה לפני שחלפו ארבעים יום מקליטת הזרע [החישוב של שבוע חמישי או שישי הוא מתאריך וסת אחרון בדרך כלל, שהוא כשבועיים לפני ההריון בפועל] בנכם נחשב בכור לכל דבר וחייב בפדיון הבן בברכה.

שיהיה בשעה טובה! ותזכו לעשות רק טוב תמיד.

מקורות:

ראה בכורות מז ע"א. על כך שהחישוב הוא מזמן הקליטה, ראה רש"י בנדה דף ל' שכתב שיש לחשב מיום הטבילה במקוה שהוא בדרך כלל סביב הביוץ. והנה, אף שהפלתי החוות דעת והסדרי טהרה בסי קצד נקטו שאין לעשות פדיון זה בברכה, וזאת מחשש שמא התעברה קודם לכן, אלא אם כן לא קיימו יחסים שלושה חודשים קודם, להלכה לא נפסק כך, וכפי שכתב בשיעורי שבט הלוי שם, וכן היא ההוראה למעשה לערוך פדיון בברכה, כמובא בס' אוצר פדיון הבן פרק א בשם הגרש"ז אויערבך.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל