לכבוד הרבנים שליט"א *
בסימן שיט סעיף ג בבאור הלכה דב"ה ומניח השני האם באמת יתכן לומר שדעת השו"ע שרק בפסולת ממש מתוך אוכל חייב אך אוכל מתוך אוכל על מנת לאכול את השני שמונח ולא הוצא יהיה מותר לעשות כך לכתחילה (כמובן שאין זה לדעת השיטות החולקות אך ורק לדעת מרן השו"ע)
בתודה מראש
* זו שאלה רצינית
תשובה:
שלום רב
ראשית כל השאלות המופנות אלינו הן רציניות…
לעצם הענין, בדעת הרמב"ם הביא הביאור הלכה שיש סוברים שהדבר מותר, אולם לדינא כתב שאין לזוז מפסק הרמ"א וראה ילקוט יוסף בסי' שיט סעיף טז שאין להקל בדבר כיון שהוא ספק איסור תורה. וראה שם בהערה שעמד על מנין השיטות בזה ומסכם שדעת רוב הראשונים להחמיר בענין.
לכבוד הרבנים שליט"א
בהמשך לשאלה דעת הביאור הלכה והילקוט יוסף ידועה לי וכן ההבנה ברמבם כבר נודעה טרם פנייתי אליכם שאלתי היא לגבי דעת השו"ע גרידא שציטט את הרמבם האם סובר כמותו לחלוטין בזה או שמבין הוא את הרמבם כשיטת התוספות בתודה מראש יחולו ברכות על ראשכם
מסתבר שסובר כמותו.
השאר תגובה