לתרומות לחץ כאן

הנאה מחימום אוכל על ידי גוי בשבת

שלום רב!
שכחתי לחבר את הפלאטה ביום שישי ולכן הלכתי לקרוא לגוי ורמזתי או אמרתי לו [האם יש הבדל בין אמירה לרמיזה] שיכניס את השקע לתקע ובכך הפלאטה תחמם לי את האוכל לליל שבת ואת החמין למחר. האם מותר לאכול את האוכל בליל שבת והחמין כשהוא חם או צונן או רק במוצ"ש מדין קנס[סימן רנ"ג ס"ה ברמ"א]? פשוט לכאורה שאסור לקרוא לגוי לעשות איסור תורה רק השאלה לגבי דיעבד? והאם זה שיכל לאכול את המאכל בליל שבת פושר והגוי רק חימם זה נחשב ריבוי הנאה ויהיה מותר או חידוש הנאה ויהיה אסור? [סימן רע"ו ס"ד ונו"כ שם]
בברכה,

תשובה:

שלום רב

ראשית ודאי שאסור לומר לגוי וגם לא לרמוז לו לעשות מלאכה זו, כיון שיש איסור בכל מלאכה שיש בה הנאה הנעשית לצורך ישראל, לענין דיעבד, נראה שאכן זה ממש הנושא הנדון בסי' רנג סעי' ה, שאם מדובר בתבשיל צונן לגמרי, נחשב הדבר כהנאה ממש, ואסור לאכול ממנו גם לאחר שנצטנן [חומרא מיוחדת במעשה של גוי דוקא] אך אם האוכל עדיין חם וישאר חם קצת עד לסעודה בערב, מותר באותו הזמן לאכול את התבשיל, אך לא בבוקר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל