לתרומות לחץ כאן

יעוץ באישות

לא ממש נוח לי לשאול בנושא אבל לצורך העניין ולאחר עיון בשאלות פה באתר אשאל. אני ובעלי בפער רוחני תהומי, דבר המתבטא גם ביחסים בינינו, אין לו כמעט עניין בי מלבד פיזית גופנית, מדובר על אדם חוזר בתשובה אבל אין לו סמכות או דעת תורה או מישהו שידריך אותו, בפרט מורגש בעניינים של אישות, השאלה שלי היא כזו, מרגיש לי לא נוח מצד היהדות שהוא מחפש כמה שיותר יחסי אישות, שהוא מאלץ את עצמו לכך הרבה מעבר למה שהגוף באמת זקוק לו, וגם בזמן היחסים הוא מאריך בצורה מאוד מאולצת רק בכדי לחוש הנאה, רציתי לשאול מה דעת ההלכה וההשקפה בנושא?

תשובה:

שלום וברכה

ניכר מתוך דברייך שהנאתך אינה שלימה מיחסי האישות שביניכם, אכן על פי השקפת היהדות יחסי האישות וההנאה המירבית מהם אינם מעשה מגונה או חומרי, אדרבה כל הנאה ומה שיותר הנאה משותפת מהחווייה ומתחושות הגוף והנפש הנהנית והמתחברת הינם מצווה מן התורה של מצות עונה.

לא מספיק ברור לי האם הסיבה שאת לא נהנית בשלימות היא מפני שאת מרגישה שבעלך אינו משקיע די הזמן והצורך על מנת שהנאתך תהיה מושלמת ועמוקה. או שיש בליבך איזושהי תפיסת עולם האומרת שאסור או לא ראוי ליהנות ולהאריך בדבר להנאה.

אם זה אכן כך, מומלץ שתפנו להדרכה יהודית בהתיחסות לחיי אישות, כי הרבה פעמים יש לנו טשטוש ובלבול להתייחס להנאה זו כאל דבר מגונה, מה שירשנו מהתפיסה החילונית של חטא ,או מהמקור – התפיסה הנוצרית שמגנה את החומר ותופסת אותו כחטא ומאדירה את הפרישות.

היהדות לעומת זאת ,דת האמת הנתונה מסיני אוהבת את החיים ואת הגוף ורואה ערך של קדושה בכל חשק אנושי ותכונות טבעיות. ככל שהדבר הוא בין איש ואשתו ונעשה בחשק ורצון שניהם ודעתם נתונה לאהבת אמת והנאה המקרבת הלבבות מתוך חשק (שיתכן רק דרך תאוה)זהו תכלית הקדושה, וכמו שכתוב בזוהר ובגמרא פעמים רבות. ולכך ברא הקב"ה תאוה זו לקיום מצות עונה בחיי זוגיות פורחים וקדושים.

מאד הייתי ממליץ לכם לרכוש את הספר "בנין הבית" של הרב שוחטוביץ. ניתן להשיגו ברשת חנויות אור החיים ב69 ש"ח (באמת קצת יקר – נראה לי שאצל המחבר זה יותר זול). מומלץ מאד לבירור אמיתת הדברים על פי חז"ל וגדולי הדורות.

בהצלחה

הרב אלעזר וולך

0548418686

יועץ נישואין ומדריך חתנים

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. תודה רבה על התגובה. מאוד מאוד עזרה לי כיון שבאמת המקור לתחושת חוסר הנוחות אכן נובע מהידעה שכן חז"ל כתבו בנושא שיש למעט "משבת לשבת", "ולא יהיה מצוי אצל אישתו כתרנגול" וכדו'

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל