לתרומות לחץ כאן

רוב בעילות אחר הבעל נגד בדיקת dna

שמעתי פסק פעם שאם אשת כהן נאנסת פעם אחת ולאחר מכן היא בהריון הרי שההריון הוא של הבעל ולא של האנס כי הולכים אחר " רוב בעילות "

כיום ניתן לבדוק dna ולקבוע בוודאות מי הוא האב האנס או הבעל .

הבן הנילוד הוא כהן לכל דבר בעוד שבדיקת dna יכולים לשלול זאת.

מדוע ההלכה אינה מתיישרת עם בדיקות dna ?

תשובה:

שלום רב,

אני לא יודע למה הכנסת את הכהן לסיפור. ניתן לספר את הסיפור גם אם הוא כהן.

לעצם השאלה, אכן אם יבדקו כראוי בdna וימצאו שהילד הוא בנו של האנס. אכן עפ"י הדין הוא בנו של האנס.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה ויישר כח
    סיפרתי על כהן כי התרחיש היה לפני כמה שנים אצל כהן .

    מה גם שאצל כהן הבעיה קשה יותר כי הנילוד אם הוא של האנס יהיה נחשב כהן ממש ישא כפיים בבית הכנסת ואולי אם יקום בית מקדש מחר הוא עשוי להיות כהן גדול ……..
    או שמא יהיו "אורים ותומים " להבחין בין כהן אמיתיים או מזוייפים

    תודה אהבתי התשובה.
    כי הרבה אנשים אמרו שלעולם יהיה כהן כי הכל הולך " אחר רוב בעילות"

  2. ראשית בכהן יש יותר שאלה שהרי החלקת מחוקק (אבן העזר ג יב) כתב שאין תולין בכהונה ברוב בעילות שמעלה עשו בכהונה.
    אך לעצם הדין בדיקת dna אינה פשוטה כלל להכריע בהלכה וכבר האריכו בזה הפוסקים. ואם נאמר שהבדיקה הזאת היא מדין רוב אז יש כאן רוב כנגד רוב היינו רוב בעילות כנגד רוב בנים שתואמים ב dna

  3. מה שהבאת בשם הח"מ ברור שאין כוונתו שאין אומרים רוב בעילות אחר הבעל בכהונה. שהרי מנין לך על כל הכהנים שהם אכן כך, אם לא בגלל רוב בעילות אחר הבעל.
    כוונת הח"מ רק ביחס למחלוקת שלו עם הבית שמואל שם, האם גדר רוב בעילות אחר הבעל הוא רוב ביאות, וכדעת הב"ש ולכן במקרה האמור לא שייך דין רוב בעילות וכו. או שהגדר הוא רוב ביאות הראויות לעיבור וכפי שהסביר האגרות משה בח"ד, וכך היא דעת הח"מ, ולכן הקשה על הרמ"א, וכתב ושמא בכהונה החמירו, כלומר לחשוש לרוב ביאות ממש.
    למעשה, היום בדיקת דנ"א הנעשית כראוי, היא בירור ודאי לחלוטין. אמת, ישנם פוסקים שלא כתבו כך, חלקם דיברו על רמת בירור פחותה יותר שהיתה בעבר. וחלקם לא ידעו היטב שדנ"א אינו דבר מדעי, הוא דבר מציאותי. המדע רק יכול להחליט מדוע זה כך או כך, ודברים אלו יכולים להשתנות. אבל מציאות מוחשית אינה משתנית. סיפר לי פעם הרב דר' הלפרין, שהוא פגש דיין בבית הדין הרבני לאחר שהוא חייב בעל לשלם מזונות אבא שבבדיקת דנ"א עלה שאינו האב, ולאחר שהסיבר לו בדיוק מהו דנ"א, השיב, שאילו היה מבין היטב את המשמעות לא היה מחייב את אותו אב.
    ראה כאן עוד מה שכתבנו בנושא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל