מיחם שהאש תחתיו כבתה בשבת

שלום רב
כל עדה שתנהג כפי שתנהג ובלבד שיש להם על מה לסמוך .

שאלתי

שמעתי פעם מיהודי אשכנזי שאם הכין מיכן גדול של מיים חשמלי והכינו כהלכתו מערב שבת הכל " גלאט " .

אם היתתה הפסקת חשמל גם לחצי דקה הרי שהמיכל בחזקת " בישול אחר בישול " ואסור להשתמש במים שבמיחם.

לא הבנתי האם הוא צודק ואם כן מהו הטעם .

תשובה:

שלום רב

דבריך אינם מדויקים. מבחינת דין בישול אחר בישול, גם לדעת המחמירים כל זמן שהמים לא הצטננו מתחת ליד סולדת [לספרדים] או אפילו נשארו מעט חמים [לאשכנזים] אין בהם איסור בישול כיון שעדיין לא הסתלק בישולם הראשון. אלא שבפוסקים דנו אם יש בזה איסור דרבנן של "חזרה" שכן מצד אחד לא היתה כאן הסחת דעת, ומאידך לא היתה כאן כוונה אקטיבית שהמים ישארו על האש, וראה בהרחבה בענין מחלוקת זו בארחות שבת חלק א פרק ב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל