יישר כוח על התשובות המחכימות
האם מנה חמה או עלי תיה או תיקון הוי מוקצה בשבת או כיוון שמחוסרים תיקון כדוגמת בישול המותר אינם מוקצה? והאם ה"ה קפה? והאם כל דבר שאפשר לבשל אותו בדרך המותרת לא הוי מוקצה?
תודה רבה
תשובה:
שלום רב
מסתבר שכל דבר שאפשר לבשלו בדרך המותרת הוא אינו מוקצה, לכן מי שמיקל לבשל דברים אלו בכלי שלישי ואינו חושש לדעת הערוך השולחן שסבר שהואיל ועינינו הרואות שהם מתבשלים תמיד הדבר אסור – אינו צריך לחשוש בזה למוקצה. אגב, כך הוא ביום טוב שכל דבר הראוי לבישול אינו מוקצה.