לתרומות לחץ כאן

יעוץ בין אשה דתיה לבעל חילוני

שלום!
אני בת — + 2 קטנים, דתיה. בעלי בא מבית עם כפיה דתית ולכן כיום חילוני אבל עם פוטנציאל מאוד גדול להתחזק ואף לחזור בתשובה.
אנחנו נשואים 7 שנים והזוגיות שלנו ידעה עליות ומורדות. הגענו למצב קרוב מאוד לפירוק הנישואים, ועברנו ייעוץ זוגי יהודי בהצלחה רבה! כיום שנינו יודעים לוותר איפה שצריך אחד למען השני.
שאלתי היא האם למען שלום בית אני צריכה לוותר ולשמור פחות על חוקי הנידה?
אנחנו שומרים נידה, (וזה ויתור של בעלי למעני) באופן חלקי. זאת אומרת שאני מקפידה לטבול בזמן במקווה, אחרי כל הבדיקות וההכנות בקפדנות. אנחנו אומנם לא שומרים נגיעה בשבועיים האסורים אבל מקפידים לא לקיים יחסי אישות. וזה הויתור שלי למען בעלי. אני מודה שלא טוב לי עם זה אבל אני מרגישה צורך להיות בשבילו ושלא יהיה לו חסך בגלל שהוא מאוד חשוף לעולם החילוני (כגון: חברים רווקים, בילויים). יש לי את החשש שאם הוא יצטרך להמתין שבועיים עד שאהיה טהורה, הוא לא יחזיק מעמד ויתפתה… יש לציין שקיים אצלו צורך עז ביחסי אישות איתי ומאוד קשים לו השבועיים האסורים. אני משתדלת לתת מעצמי בשבועיים המותרים.
אשמח להכוונה בנושא בהתחשב בעבר ובנסיבות.
תודה.

תשובה:

שלום רב,

ממש מצער לקרוא את מה שאת כותבת, שאלה קשה מאד. את מעמידה אותנו בדילמה קשה ביותר. צריכים להבין, נגיעה של חיבה בזמן הנדה, יכול מאד להיות איסור דאורייתא! אז איך ניתן התפשר עליו?? הייתי מנסה למצוא דברים אחרים להתפשר עליהם.

אנסה לחדד את הנושא מעט יותר. אין ספק שקיום המשפחה הוא ערך עליון. אבל תמיד צריכים להבין אלו מחירים משלמים והאם זה כדאי. את כותבת שבעלך חשוף מאד לעולם לחילוני ולכן הוא יתפתה… נכון, אשה טובה דואגת לבעלה שלא ימעד. אבל השאלה היא מה המחיר? לכן הייתי אומר, אם המחיר הנדרש הוא התאמצות יתר, שינוי בסדרי היומיום וכד', זה כדאי וזה מחויב המציאות, ותבוא עלייך ברכה. אבל אם המחיר הוא, שאת תעברי על איסור דאורייתא, רק משום שהוא לא יתפתה.. אני חושב שזה מחיר גבוה מדי, ואסור לך לשלם אותו.

אדם מחויב מדין ערבות לדאוג שחברו לא יעבור על עבירות. אבל אם המחיר הנדרש הוא שהאדם עצמו יעבור על עבירה, זה ברור שהדבר אסור לגמרי, בפרט שהשני (בעלך), במדה שהוא יכשל, הוא יעבור על העבירה במזיד, ולכן אין לך חובה ואסור לך להקריב את האיסורים ואת הערכים המקודשים לך, רק כדי שבעלך לא יעבור על איסור.

ההמלצה שלי היא: לפתוח את "ההסכם".. ולהסביר לו בדרכי נועם, שנודע לך שנגיעה של חיבה בנדה זה איסור דאורייתא, ואת לא יכולה לשלם את המחיר הזה. אולם, כל דבר אחר את מוכנה לעשות למענו. ה' יעזור שבקשה זו יפול על אוזניים קשובות. ולהיפך, אני מאמין שבסופו של דבר בעלך מאד יעריך את זה שאת מוכנה לעשות בשבילו הרבה מאד, אבל עד הפגיעה בערכים המקודשים לכולנו.

הרבה הצלחה ורוב נחת מהילדים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל